instructieboekje

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-08-2003 21:53 #55573 door
instructieboekje is gemaakt door
Hallo,Misschien een domme vraag, maar ik kom er echt niet uit.Ik wil graag een instructieboekje, en heb om die te bestellen al in de lijst van cliubartikelen van de V-44 vereniging gekeken.Maar ik kom er niet uit welk boekje nu voor mijn wagen bedoeld is.Ik hoop dat iemand me hierop antwoord kan geven en mij het artikelnummer kan zeggen dat ik nodig heb.Ik heb een tweedeurs amazon uit 1968 met een B20A motor.En nog iets; volgens het taxatierapport is het type P121, maar volgens de vereniging is het model 130. Hoe zit dat? Mijn serienummer begint met P131 Alvast hartelijk bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-08-2003 11:18 #65307 door
Beantwoord door in topic instructieboekje
In de meest recente Volvo Classics Magazine staat op pagina 56 een overzicht van de instructieboekjes. Houd er rekening mee dat modeljaargangen bij autofabrikanten meestal vanaf ong. de helft van het jaar lopen. Zo is de Amazon met B20 vanaf augustus 1968 geleverd. Als je Amazon van voor augustus 1968 is, dan zou er een B18 in moeten liggen. Als je het hele chassisnr. opgeeft, dan kan ik in een lijst opzoeken of je Amazon een B18 danwel B20 moet hebben.<br>De nomenclature die Volvo hanteert voor de Amazon kan voor de buitenwereld een beetje vreemd lijken. De hele serie heet officieel 120. Maar de fabrieksaanduiding is 121 voor een 4-deurs met enkele carburateur, 122 voor een 4-deurs met dubbele carburateur, 123GT voor de speciale GT uitvoering, 131 voor de 2-deurs met enkele carburateur, 132 voor de 2-deurs met dubbele carb. Als ik me niet vergis was er ook een 133GT. Dan is er nog de 220, en dat is de Combi, en daar geldt hetzelfde onderscheid voor de 221 en de 222 wat betreft de motor.<br>De fabrieksaanduiding is niet wat je op de buitenkant van de Amazon aantreft. Een 131 zal 121 typeplaatjes hebben, vandaar dat ook dat nr. op het taxatierapport staat. Maar dat hoeft niet altijd, op mijn autopapieren staat bijv. Amazone (ja, met e), en niet P121.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-09-2003 11:47 #65306 door
Beantwoord door in topic instructieboekje
Lennard, weet jij ook wat voor'n embleem de 133GT heeft gehad? Ik heb er namelijk een, maar iemand heeft er ooit 123GT emblemen opgezet... Ik zou graag de originale emblemen er weer opzetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-09-2003 17:41 #65305 door
Beantwoord door in topic instructieboekje
Voor zover ik weet hebben alle Amazons emblemen gedragen beginnend met 1 (dus ook de combi) en in het midden een 2 (dus ook de 2-deurs). Weet er iemand of er ook Amazons waren met het embleem Amazon (voor het thuisland, waar de naam Amazon gevoerd mocht worden)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-09-2003 22:06 #65304 door
Beantwoord door in topic instructieboekje
Klik op het amazone icoontje op deze site hier staat per bouwjaar welke kenmerken de amazone heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-09-2003 23:32 #65303 door
Beantwoord door in topic instructieboekje
Ja goed Rob, alleen staat er niets over de 133GT uit '69. Ik ook wel naar de beurs, daar zullen ze wel meer hebben/weten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.