lagerspeling
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2003 21:51 #55547
door
lagerspeling is gemaakt door
goedenavond volvo vrienden,vanavond heb ik mijn ama combi nagezien voor de apk mede ivm de beurs van zaterdag(heb ik zin in) en ben ik het een en ander tegen gekomen.lagerspeling op drie wielen,is dit er uit te stellen?stuurkogel en fuseekogelhoezen,zijn deze hoezen te vervangen?en tot bovenmaat van ramp,de hoek van mijn voorste chassisbalk(die beugel van die stang is los gerot,mag ik daar een nieuwe hoek in lassen?ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest,alvast bedankt allemaal,groetjes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2003 22:21 #65413
door
Beantwoord door in topic lagerspeling
Kijk eens wat er gebeurd als je die kroonmoeren op de assen (eerst splitpen verwijderen) vaster aandraait. Op het gevoel dien je het geheel zo te stellen dat je eerst `m zo doortrekt totdat het wiel beroerd ronddraait, en daarna los je de moer weer anderhalf tot 2 vlakjes van een zeskantmoer. Dit in combinatie met zoveel mogelijk vernieuwd vet.<BR>Het idee is: precies zo vast dat ie spelingsloos soepel draait.<BR>Helaas betekenen dit soort perikelen in de praktijk dat de lagers al aan het slijten zijn geweest, dus dat je er nog maar heel beperkt mee toe zult kunnen. Lukt het hiermee niet dan rest je niets anders dan vervangen. Dan heb je voor dat ene achterwiel waarschijnlijk geen trommeltrekker meer nodig maar voor de andere vermoedelijk wel. Is te leen via de regio`s
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2003 09:57 #65412
door
"Dit in combinatie met zoveel mogelijk vernieuwd vet."Dit houd niet in dat je het lager helemaal vol moet stoppen..Lagers houden er ook niet van om in te veel vet rond te zwemmen (vet is zo lastig samen te persen)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2003 20:19 #65411
door
Okee... Zoveel <B>ALS</B> mogelijk <I>(bereikbaar)</I> vernieuwd, you right....