amazon invoeren uit belgië

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-09-2003 06:47 #55515 door
amazon invoeren uit belgië is gemaakt door
Na al bijna een jaaar informatie te putten uit dit forum heb ik op de beurs ook besloten om lid te worden van deze club.Ik rijdt nu al een amazon, maar ik wil er een uit belgië importeren, heeft iemand dat eerder gedaan? En hoeveel tijd en geld ben je verder voordat je kan rijden? En hoe los je het praktisch op, want de betreffende amazon staat in belgie niet op kenteken en mag dus niet op de weg eigenlijk. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt, Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-09-2003 10:10 #65523 door
Beantwoord door in topic amazon invoeren uit belgië
Als je E achter B hebt ,kan je een aanhanger huren en hem zo vervoeren ,kosten voor het verkrijgen van het kenteken zijn op de site van de RDW te achterhalen.(zal rond de 200 euro zijn)(even er van uitgaande dat er nog wel papieren bij zitten) Hoeveel tijd en geld je voor de rest kwijt bent hangt van de staat van de auto af ;-))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-09-2003 17:31 #65522 door
Beantwoord door in topic amazon invoeren uit belgië
Als de auto in Belgie niet op kenteken staat zou hij dus uit een ander land kunnen komen.Volgens mij doet de RDW dan een "herkomstonderzoek" en als de auto van buiten de EU komt moet je invoerrechten én BTW betalen.komt de auto bv uit de USA en zijn die rechten bij invoer in België nog niet voldaan dan draai jij ervoor op.Je moet dan aan kunnen tonen wat de auto vóór invoer in de EU gekost heeft en wat het vervoer naar nederland kostte, over de som daarvan betaal je dan invoerrechten en BTW.Kun je dat niet aantonen dan maakt de douane een schatting (gebaseerd op de NL waarde)Groeten, Joost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.