dure grap

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-09-2003 13:13 #55500 door
dure grap is gemaakt door
Bij de APK hebben ze de chassisbalken van mijn 67er combi stukgeprikt. Afgekeurd. Dus (wat wil je anders) maar wat nieuwe balken eronder laten lassen en weer laten keuren, hoera, goedgekeurd. Mijn hoeragevoel wordt wel wat getemperd door de rekening van 3000 eurootjes (zaten ook nog wat andere dingen bij).<br>Het wordt zo wel een erg dure grap (hadden afgelopen jaar al wat andere onverwachte kosten gehad), we zaten er al over te denken om hem in de verkoop te doen maar dat willen we eigenlijk niet. En bovendien hebben we natuurlijk net die hoge kosten gehad en daarmee kunnen we waarschijnlijk wel weer een eind vooruit. Maar ja, wanneer zijn de kosten wel te hoog, je weet het pas als je er tegenaan loopt en dan is het eigenlijk al te laat. Blijft lastig.<br>Wie heeft er nog wat opbeurende argumenten voor mij (hoeven niet per se rationeel te zijn...).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-09-2003 15:51 #65581 door
Beantwoord door in topic dure grap
Ja, dat is wel erg vervelend, iets wat niet rationeel is maar wel reëel, is dat je zelf al zegt dat je hem eigenlijk wilt houden waarmee elke hobby liefdewerk is waar je iets voor over moet kunnen hebben. Uiteindelijk kun je rationeel ook anders gaan denken, het is een duur jaar voor je maar eens houdt het op met de echt hoge kosten. Je verzekering kost je bijna niks en je betaalt geen wegenbelasting natuurlijk. Een nieuwere auto rijd je ook voor ongeveer 250 euro per maand als je de beurten e.d. meergekent. Het is niet leuk ,maar die auto wel, en nu is hij weer genezen en hoeft niet te vondeling worden gelegd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-09-2003 16:29 #65580 door
Beantwoord door in topic dure grap
Je kunt misschien leren lassen, heb ik al veel plezier van gehad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-09-2003 16:54 #65579 door
Beantwoord door in topic dure grap
Trouwerijen gaan rijden, om de kosten eruit te halen. <br>En als je hem weg wil doen, doe het dan in Frankrijk! Haha. Als je hem daar verkoopt krijg je het dubbele denk ik. Ik heb deze vakantie mensen bijna van de fiets zien vallen omdat ze omkeken naar mn Amazon. In Nederland rijden er relatief veel, in tegenstelling tot Frankrijk. Het rijden in Frankrijk laat je weer even beseffen dat je een heel bijzondere auto hebt !!! En dat moet je zondermeer beseffen, ook in Nederland!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-09-2003 18:13 #65578 door
Beantwoord door in topic dure grap
heb laatst, is betrekkelijk, een nieuwe 945 gekocht als oto voor de zaak. Die is in 5 jaar helemaal afgeschreven ( hfl 65.000 ) , omdat ik een éénmanszaak heb, zie je dus de kosten en afschrijving , ben ik blij dat dat niet geheel over privé is gegaan.Wat ik wel privé gedaan heb is mijn Amazon eens voor een totale beurt naar een plaatwerker te brengen. Kostte de afschrijving van de 945 van één jaar, maar zij kan er nu weer 40 jaar tegen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-09-2003 23:41 #65577 door
Beantwoord door in topic dure grap
Ach ja, kosten...voor liefde bestaat er geen prijs en als je het geld hebt en er geen boterham minder voor hoeft te eten moet je de volvo mooi opknappen en het zo zien dat je dat alweer aan hem hebt verbeterd en dat je alvast niet meer alles hoeft te vervangen....het geld ben je na 10 ritten weer glad vergeten.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-09-2003 08:56 #65576 door
Beantwoord door in topic dure grap
Als je modern blik rijdt, zoals zo'n SUV, kan 3000 euro een gewone onderhouds rekening zijn.....Je Amazon kan er weer 30 jaar tegenaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-09-2003 09:05 #65575 door
Beantwoord door in topic dure grap
Het gevoel als je met mooi weer rond cruist en alle tijd hebt, en andere rijders maar chagrijnig zitten te doen in hun Passat, echt onbetaalbaar!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-09-2003 11:06 #65574 door
Beantwoord door in topic dure grap
Kijk, dat is nou leuk, bedankt allemaal voor de harten onder de spreekwoordelijke riem. Het blijft erg jammer van het geld, daar had ik, of beter nog iemand anders die het echt nodig heeft, veel andere mooie dingen mee kunnen doen.<br>Maar inderdaad: toen ik gistermiddag -mooi weer, raampje open- weer met een lege portemonnee naar huis toerde wist ik eigenlijk al: ik blijf nog zeker tot 2034 zo rijden (wil namelijk zeker weten dat ik de langste eigenaar ben, niet alleen met mijn 2,05m lengte maar ook qua tijd :-).<br>En het ziet er mooi uit hoor, de combi is nu mooier van onder dan van boven...<br>Bedankt allemaal,<br><i>Marko</i><br>(naam was bij oorspronkelijke bericht weggevallen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-09-2003 12:39 #65573 door
Beantwoord door in topic dure grap
Wat is het toch oneerlijk verdeeld soms.....ik schrik echt van die 3000,- euro. Vergeet vaak wat het kost als je alles moet laten doen, petje af dat je het er voor over hebt. Al de balken vernieuwen koste me aan materiaal nog geen 50 euro en mijn eigen arbeidsloon reken ik niet.....dus laten doen kost 2950 euro meer......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.