aanschaf amazone

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-09-2003 21:16 #55497 door
aanschaf amazone is gemaakt door
Vandaag maar weer eens staan wegdromen bij een rode Amazone. Helemaal gerestaureerd ??? Het was een plaatje.De garage (heeft meer amazones, ook in onderhoud) vertelde dat er over een jaartje een gedeelte van de bodemplaat vernieuwd worden en een jaartje verder nog een deel ?? 50 manuren werk. Wordt dit een nachtmerrie of is € 7500 en die 50 manuren het verder dromen waard. Eat zou mijn droom trouwens ongeveer per jaar gaan kosten ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-09-2003 21:42 #65601 door
Beantwoord door in topic aanschaf amazone
Gezien de waarde van een Amazon (afhankelijk van zijn staat, natuurlijk) lijkt het me dat je er verstandiger aan doet om verder te kijken naar een exemplaar waar de komende jaren geen werk aan te verwachten is. Het beste advies dat ik je kan geven is om nu zo goed mogelijk te kopen en je budget zo hoog mogelijk te stellen. Dat is bij klassiekers op lange termijn verreweg de goedkoopste optie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-09-2003 23:34 #65600 door
Beantwoord door in topic aanschaf amazone
Dat is een goed advies, Lennard. Een goede en harde auto is de beste basis, is natuurlijk veelal prijziger in aanschaf, maar scheelt in jouw beginjaren waarschijnlijk veel sores. Tegenwoordig is roestbescherming veel beter dan toen de auto's nieuw waren, dus met je nieuwe aanwinst naar bv Jan van Egmond, door zijn naam te noemen doe ik ongetwijfeld vele net zo deskundige collegae tekort. je kunt nu ook binnenschermen monteren onder de voorspatborden, scheelt ook weer een hoop kopzorgen. Als je een verwarmde achterruit laat monteren heb je meteen een nieuw ruitrubber, ook het rubber van de voorruit verdient aandacht ivm uitdroging en dus lekkage. Kosten? Toen het model nieuw was, was zij te vergelijken met de huidige E-klasse mercedes of 5 serie bimmer. Heb evenwel niet de illusie dat je voor die oto's over 20 jaar volop onderdelen kunt krijgen die verouderen zoals plofzakjes met een levensduur van max. 10 jaar of chips met een verouderingstijd van 15 jaar als ze dat al halen. Vandaag heb ik mijn Amazon opgehaald bij Scandcar waar het ruitenwisser mechaniek vervangen is, an sich wonderlijk dat het 40+ jaar gefunctioneerd heeft, en daar stond een staal blauwe 2-deurs Ama waarbij mijn auto bijkans verbleekt, desondanks nog prijswinnend op het concours van de laatste ALV. Tja... wat koop je nou voor pakweg de prijs van een 4 jaar oude mazda 121 of peugeot 106? Je koopt een brok ongefilterd nostalgie: geen stuurbekrachtiging, zodat je voelt waar de grenzen van jouw eigen fysica liggen en van de middelpuntvliegende kracht. Remmen: als het goed is kan zij vertragen. Geluidscomfort: 90 km/h lijkt 180 als ik het vergelijk met onze Volvo 945. Desondanks blijft de Amazon mijn favoriete auto. Waarom? Geen idee, zij past mij als een handschoen, de 940 of 850 zijn slechts gewone vervoermiddelen voor mij. Op de korte afstand is een oude Mini nog wel concurrerend maar ook dat is een verworven uitgesproken smaak. De onderhoudskosten zullen ook bij een goed exemplaar wel op een hoger niveau liggen dan van genoemde kleinwagens maar dat is een keuze die je bewust moet aangaan. Practisch gesproken zijn er auto's waar je makkelijker kinderzitjes in monteert en waar meer ruimte is voor kinderwagens, alhoewel een combi redelijk kan voldoen aan de behoeften van een gemiddeld gezin als je de bagageruimte niet opoffert aan een gastank. Sterkte met je keuze, ik rij overigens Amazon sinds 1968 met geregeld andere oto's er naast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-09-2003 06:51 #65599 door
Beantwoord door in topic aanschaf amazone
Hoi Rian,<knip>Vandaag maar weer eens staan wegdromen bij een rode Amazone. Helemaal gerestaureerd ??? Het was een plaatje<knip>Enn gerestaureerde Amazon daar van hoeft de bodem niet gelast te worden, of mss is hij 10 jaar geleden gerstaureerd.Als een verkoper met zo'n verhaal komt zou ik de auto incl. het bedrijf links raten liggen, en lekker verder gaan zoeken.Ben je niiet zeker van je zaak laat dan een aankoop keuring uitvoeren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-09-2003 15:26 #65598 door
Beantwoord door in topic aanschaf amazone
Voor 7500 Euro moet het mogelijk zijn een zeer goede Amazone te kopen!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-09-2003 21:09 #65597 door
Beantwoord door in topic aanschaf amazone
Rian en Henk: dit is exact de prijsklasse die de ANWB aangeeft voor 4 jaar jonge kleinwagens. Niels Jongeling: dat heb je goed gezien, mijn rode '62-er sedan stond afgelopen donderdag/vrijdag bij Scandcar, tripmaster icm whitewalls is een niet te missen combinatie. Het imperial heb ik er momenteel op zitten om enkele dingen te kunnen vervoeren die we de komende toertocht niet in de auto kunnen/willen hebben, Neen niet weer naar de Noordkaap, edoch naar de noordelijke sahara en de Hoge Atlas in Marokko. We nemen oa zandrijplaten mee en een HiJack, een krik van 1.25 meter hoog. deze is te breed voor de kofferbak met het reservewiel op zijn eigen plaats en voor het geval van een ongeval willen wij hem ook niet in het compartiment hebben. Of het zonde is om een Amazon in concoursstaat daar te laten zandstralen? Mag ik toch zelf weten! Er is overigens ook een website over deze tocht: www.classicvolvoexperience.nl . Ik ben overigens van plan om ook de Zeelandrit te rijden op zondag 28-09, kom jij ook?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-09-2003 22:45 #65596 door
Beantwoord door in topic aanschaf amazone
Hallo Rian,Ik heb mijn ama pas 2 maanden maar hier toch een paar goed bedoelde tips. Kijk regelmatig eens op markplaats.nl op de markt sectie van dit forum en bij op volvo-klassieker.nl. Ga naar zoveel mogelijk auto's kijken en ermee rijden. Er zijn momenteel veel ama's te koop. Kijk eens bij aankooptips en neem als het mogelijk is iemend mee die verstand van dit soort auto's heeft. Als een auto ver weg staat is iemand in de buurt wellicht bereid eens te gaan kijken (plaats dan een oproep op dit forum). Ik wil geen reklame maken maar als je een b18 zoekt en rondom trommels geen bezwaar is kijk dan zeker eens naar de leisteenblauwe die bij volvo-klassiekers te koop staat (al een tijdje voor vraagprijs eur 5900,-) Ik heb deze auto gezien en dit is werkelijk een plaatje.GroetjesGiel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-09-2003 00:08 #65595 door
Beantwoord door in topic aanschaf amazone
Ha Siang,Toch goed gezien dus! Leuk joh, naar Marokko met de volvoexperience. Ik ken de site, heb al een aantal keer gekeken. Die zandrijplaten zal ik inderdaad maar meenemen, mocht je jezelf ingraven in al dat zand. Overigens vind ik helemaal niet dat het zonde is om daar een concourstaat-amazon door het zand heen te rijden. Ik vind het eerder dom om met een half-gare amazon door dat zand heen te gaan rijden. Waar het om gaat is dat je met een klassieker (en wat voor een) die tocht wilt gaan maken. Dan kan je dat maar beter goed voorbereid doen, toch?Mijn bezoek aan Moergestel was overigens ivm de donkergroene schade-amazon. Ik heb de meest waardevolle, nog bruikbare onderdelen eraf gehaald. Daar stond ze, in een mestbak, zielig alleen als een nog net niet afgeschoten paard! Raar idee, maar die amazon is echt aan haar eind. Ik ben heel erg blij met de lindegroene 67-er. Vandaag nog even flink gepoetst. De hele buurt kwam kijken. Leuk.Ik denk niet dat ik bij de Zeelandrit ben (paniekstoornis).Groet, Niels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-09-2003 01:10 #65594 door
Beantwoord door in topic aanschaf amazone
Oi Niels, ja, ook een Amazon kan aan haar eind komen... ik heb eens een combi gehad waar ik reuze trots op was tot een monteur zei: is dit niet de auto die toen en toen was afgefikt? Ik heb haar zelf nog gespoten in een garagebox nadat er roest zichtbaar werd midden op het dak, dus niet alleen afgebrand maar ook krom geweest. Heeft snel weer een nieuwe baas gevonden, maar nu eentje die zelf kon lassen. De combi was wel een praktische auto ook al hadden we toen nog geen kinderen. Paniekstoornis?? Weer een nieuw woord voor mij, ik ben nog niet te oud om te leren. De Zeelandrit is een gezellig dagje uit voor Volvofielen eventueel met het hele gezin. Het is geen competetieve rally maar gewoon een interessante toertocht. Als je niet in de auto stapt, kom je nergens. Zo heb ik de nieuwe tunnel nog niet gezien, lijkt me interessant, en bovendien moet ik nu kilometers maken om te zien wat er nu weer stuk gaat, had ik al verteld dat er onlangs een voorschokbreker dwars door de vooras gekomen is? Kan je waarschijnlijk verwachten als je met 40+ jaar oud spul wat ruig omgaat; de meeste kuilen zitten rechts van de weg en daar is de as ook gescheurd.Maar zoals je zei: je kan beter met goed materiaal zo'n rit beginnen dan met een auto die verwaarloosd is. Wat dat betreft moet ik zeggen dat de auto's gekeurd zijn door oa monteurs van een dealer en ook door deskundige deelnemers, maar dat ook die deskundigen door de profs nog op verbeterpuntjes gewezen konden worden. Mbt de Zeelandrit: neem een vriend(in), nicht, neef, tante, oom weet ik veel mee of kom desnoods alleen, het is een mooie clubactiviteit; misschien wil Rian wel met je mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-09-2003 16:56 #65593 door
Beantwoord door in topic aanschaf amazone
Rian, als je geïnteresseerd bent in een artikel uit een (Engels) tijdschrift betreffende de zaken waarop je moet letten bij de aankoop van een Amazon, stuur dan een mailtje naar lweekers@yahoo.com.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.