vocht?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-09-2003 20:25 #55458 door
vocht? is gemaakt door
Mijn amazon start en loopt normaal als een klokje, maar gistermorgen starte ik en het wilde maar niet lukken. De carburateur en benzinetoevoer is ok, ik verdenk de verdelerkap (ook alles recent icl. de contactpuntjes). Kan het zijn dat hier vocht opspeeld in de verdelerkap die e.a. lam legt? Wat spuit je er normaal gesproken in om dit vocht te weren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-09-2003 21:31 #65768 door
Beantwoord door in topic vocht?
WD 40! Ook goed om je bougiekabels mee schoon te vegen en als je toch bezig bent de rest van de motorruimte. Dit werkt bij mij al jaren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-09-2003 22:31 #65767 door
Beantwoord door in topic vocht?
Normaalgesproken heb je niets nodig om de motor ook met vochtig weer te laten lopen (uitgezonderd Engelse en Italiaanse auto's). Je zegt dat je alles recent hebt vervangen, ook de bougiekabels en de bougies?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-09-2003 22:35 #65766 door
Beantwoord door in topic vocht?
Het is de afgelopen dagen weer koud in de nachten met een hoge vochtigheidsgraad, dus akleige hoeveelheden condens. Kijk maar eens naar je ruiten van de afgelopen paar dagen `s ochtends..... Dus kuren met allerhande elektrieke zaken, de ontsteking voorop. Bij mij wilde gisteren bv. de binnenverlichting niet meer uitgaan na de deur gesloten te hebben. <BR>Voor de verdeler heb ik ooit een schuimrubberring (neopreen?) opgedoken, (uit een gootsteen) met de exact juiste diameter welke onder de verdelerdop past. Ben er erg zuinig op want deze houdt de boel daarbinnen goed droog. <BR>Moet volgens mij ook uit een oude fietsband te snijden zijn. Bij mij is de ring ruimschoots overmaats (ca 2mm naar binnen en buiten), maar niet erg dik (ca 1 mm) , wel een klein hapje eruit knippen bij het markeringspunt van de dop(dat pieleke wat er boven uit steekt en zorgt dat je dop altijd in de goede stand geplaatst wordt). <BR>Rubber op de rand van de verdeler leggen, dop erop drukken en vastklikken.Komt je dop ook lekker vast van te zitten, geen speling meer....<BR>I.c.m. het door Siang geadviseerde (wondermiddel voor van alles) WD40 moet dit afdoende zijn. Puntjes even schonen met een dubbelgevouwen waterproof schuurpapiertje (korrel 600 ofzo) wil in dit soort gevallen ook nog wel eens wonderen doen. <BR>Om van dit soort gezanik definitief af te zijn kun je ook overwegen een vellemankit in te bouwen, dan hoeven er nog maar enkele milliamperes te worden geschakeld door de puntjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-09-2003 23:20 #65765 door
Beantwoord door in topic vocht?
Inderdaad alles is nieuw (en bovendien perfect afgesteld)...De WD40 heb ik zojuist eens erdoorheen gejast...morgen maar eens kijken...Het leek namelijk of de electronica niet helemaal weg was, maar wel moeite had (vocht) en dit gehaper was weer voldoende om de motor te verzuipen....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-09-2003 23:37 #65764 door
Beantwoord door in topic vocht?
hoe is je condensator? Met dit weerbeeld hoef je geen problemen te verwachten. Ik gebruik niet uitsluitend WD 40 en een poetslap, zo af en toe gaat ook de Kärcher hogedrukspuit rücksichtlos over het motorcompartiment, wel na inspuiten met WD 40 om de ingekoekte troep los te weken. Slechts zelden heb ik een tissue nodig om de contactpunten te drogen. Meestal gewoon starten lopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-10-2003 21:18 #65763 door
Beantwoord door in topic vocht?
Jasper, die rubber ring is leuk, maar onder in het verdelerhuis zitten drie grote gaten. Damp blijft dus makkelijk binnenkomen. Hoe heb je dat opgelost?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.