rammelen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-10-2003 23:23 #55445 door
rammelen is gemaakt door
Hallo,Ik heb een Amazon 121 uit 1969 en als ik over een klinkerweg rijdt, rammelt er iets ontzettend en ik kom er niet achter wat het is. Daarnaast hoor ik ook een wat schurend geluid als ik een bocht of rotonde rij. Hoort dit erbij of heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Bij de garage hebben ze het nog niet kunnen vinden/oplossen.En dan nog een vraagje. Ook als ik mijn kachel op uit heb staan, wordt het in de auto flink warm, mn onder het dashbord komt veel warmte vandaan. Wederom: is dit normaal of weet anders iemand wat er aan te doen is.alvast hartstikke bedankt voor je reaktie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-10-2003 10:38 #65803 door
Beantwoord door in topic rammelen
Rammelen, ja dan moet er ergens iets los liggen of hangen. Komt het vanonder de auto of van binnen? Als ik weer eens een onbekend geluid hoor ga ik eerst eens in de achterbak kijken of daar niet iets rondzwerft.<p>Bocht of rotonde: dat kunnen doorgezakte veren zijn. En dan schraapt waarschijnlijk een spatlap over de grond. Althans, dat was bij mij het geval. Maar het zouden ook versleten wiellagers kunnen zijn.<p>Ook het proleem met de kachel had ik toen ik de Ama net had, maar dat bleek een loszittend kabeltje te zijn. Die was van de klep afgeschoten.<br>Overigens wordt de Ama ook met uitstaande verwarming op den duur aardig warm. Voel maar eens aan de vloer bij de bijrijders linker voet. Daar loopt de uitlaat onder en na een stukje rijden voel je dat heel goed.<br>Dat gezegd hebbende zou ik wel even onder het dashboard voelen of er geen bedrading loopt die erg warm wordt, dan heb je mogelijk een (bijna) kortsluiting. (Opm.: als je de koplampen nog niet via een relais aanstuurt, dan is het vrij gewoon dat de lichtschakelaar in het dashboard warm wordt, dan is geen fout.)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-10-2003 15:06 #65802 door
Beantwoord door in topic rammelen
Versleten schokbrekers, slappe vering, deze kombinatie gaven bij mij de herrie. Warmte onder het dashboard kan ook komen door een losse vernellingspookhoes (geeft trouwens ook extra lawaai)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-10-2003 18:54 #65801 door
Beantwoord door in topic rammelen
Hoi Lindade kachel die warm word, is of een losse bedineningskabel van de thermostaat klep die de hoeveelheid warm water door je kachel regelt, of een kapotte thermostaat klep. Waarschijnlijk het eerste.Schurend geluid bij bochten duidt op versleten of na te stellen wiellagers. Ik kan me niet voorstellen dat je spatlappen de grond raken; dan zouden je veren wel heel erg slap moeten zijn. Maar goed alles is mogelijk.En een rammel tijdens het rijden is niet vreemd; alles is immers van metaal en er kan altijd wat los zitten, waardoor een metaal achtig rammetje naar voren komt. Je moet er wel achter komen wat het is; wanneer het een essentieel onderdeel is dat loszit, kunnen er wel eens vervelende dingen gebeuren.Mail maar als je er niet uitkomt.Succes ermee! Groeten Robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.