tikkend geluid bij laag toerentel (jacco?)

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-10-2003 12:16 #55378 door
op 110803 signaleerde jacco een tikkend geluid bij lage toerentallen. gedacht werd aan de distributie (doch dat geeft meer een klepperend geluid, geen licht getik). welnu., onze pas aangeschafte combi tikt ook (licht geluid, geen kleppen oid ) bij een toerental onder de pakweg 1000 dat bij een tikje gas verdwijnt. geluid líjkt uit de omgeving van de benzinepomp of verdeler te komen. iemand een idee? Jacco wellicht? ik heb geen zin lukraak te gaan vervangen, alles is oliedicht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-10-2003 19:44 #66125 door
Ik heb even de tekening van de motor bekeken. Aan de kant waar je beschrijft dat het geluid vandaan komt zit heel toevallig (niet dus) ook de nokkenas. Meer hoef ik denk ik niet te zeggen.<p>Ik weet niet of het bij een B18 ook het geval is, maar mijn B20A maakt een heel eigenaardig tokkelend geluid bij stationair lopen (warme motor). Dat heeft ie altijd gedaan, is in 48.000 km ook nooit van sterkte of klank veranderd, dus ik verwacht dat het er gewoon bij hoort. Iets boven stationair toerental is het geluid verdwenen. Iemand hetzelfde geluid in zijn motor?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-10-2003 21:06 #66124 door
onze andere B-20 tigs (tja, die mensen zijn er) klepperen en tokkelen van tijd tot tijd wel, maar (licht) tikken, neen das absoluut nieuw na 15 jaar en even zo (vele ) kilometers. Het klinkt niet als de distributie en ook niet als een nokkenasprobleem. komend week-einde toch maar weer de handjes laten wapperen als tenminste niet eerder iemand dit toch wel specifieke geluid herkend (jacco??) Ik meldt mij zodra de oplossing daar is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-10-2003 13:06 #66123 door
Heren,In de carterventilatie slang zit soms een vlamdover / terugslagklep. Deze zit tussen de benzinepomp en en verdeler in dus die zou het wel eens kunnen zijn.In auto's met een gescheiden remsysteem hoor je ook wel eens het klepje in de slang van de rembekrachtiger rammelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-10-2003 14:00 #66122 door
Han bedankt. De vlamdover was bij mij reeds verdacht gezien de locatie van het geluid edoch van een kenner kreeg ik de verzekering dat de vlamdover leeg is en daarom niet zou kunnen rammelen. ik begin morgen met de vlamdover. wordt vervolgd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-10-2003 16:05 #66121 door
<i>In auto's met een gescheiden remsysteem hoor je ook wel eens het klepje in de slang van de rembekrachtiger rammelen.</i><p>Been there. Dat deed ie inderdaad alleen bij stationair toerental. Maar dat geluid is <b>in</b> in de auto beter hoorbaar dan in de motorruimte omdat de rembekrachtiger tegen het schutbord aan zit en het schutbord weer als een klankbord werkt. De oplossing is inmiddels wel bekend, denk ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-10-2003 18:51 #66120 door
de carterventilaties die ik in de schuur "op voorraad' heb liggen, rammelen geen van alle. kan ook niet want ze zijn zo te zien (toch) leeg. nu heeft onze nieuwste aanwinst inderdaad een dubbel remsysteem em dus kennelijk ook dat klepje in de slang van de bekrachtiger. we gaan aan de slag, Lennard ook alvast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-10-2003 22:40 #66119 door
Hey Henry, het tikkend geluid bij lage toeren kwam bij mij idd door de distributie tandwielen. Het geluid wat ik had was echter prima te localiseren het zat voorin onder de ventilator. Als je met draaiende motor onder de auto luisterde leek het wel of er onder de motor (op de carterpan) een moertje ofzo op lag wat trilde. Bij jou zit het aan de zijkant, dus het klinkt alsof je iets anders hebt...?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-11-2003 19:58 #66118 door
bij henry blijkt het inderdaad het klepje-in-de-slang te zijn.iedereen bedankt voor het meedenken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.