aankoop amazon

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-11-2003 09:23 #55267 door
aankoop amazon is gemaakt door
ik wil een amazon gaan restaureren (helemaal uit elkaar dus) als hobby object. Het liefst een uit 1963 (mijn geboorte jaar, of is een ander jaar beter, ik ben niet in snelheid of comfort geintresseerd alleen in opbouw gemak en onderdelen voorziening). Waar moet ik op letten. Is het een goed te doen (ik heb tot nu alleen motorfietesen en een landrover gedaan). ik kan lassen, draaien en frezen en kan een blok opbouwen maar heb geen plaatwerk ervaring (en dat hoop ik zo te leren). Is het clublidmaatschap zinvol (ik vind 60 euro administratiekosten nog al extreem. wat moet een opknapbaar restauratieproject kosten en is een tweedeurs eenvoudiger qua werk.Fred

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-11-2003 12:58 #66509 door
Beantwoord door in topic aankoop amazon
Over restaureren heb ik geen verstand, maar over dat clublidmaatschap. Zou ik zeker doen. Ik ben ook nog maar net lid, maar als ik het eerder had gedaan had het me uiteindelijk veel geld gescheeld. (heb nu 2,5 jaar mijn amazon met b20a motor) Neem iemand mee die verstand heeft van amazons, kan je ook een hoop frustratie schelen. Succes!! Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-11-2003 16:23 #66508 door
Beantwoord door in topic aankoop amazon
Ik denk dat de 60 Euro voor het grootste deel geen administratiekosten zijn, maar contributie.<p>Je hebt zo te zien al redelijk wat referenties als het gaat om restaureren. Vrijwel alles is te koop, ik verwacht dus niet dat je de draaibank nodig zult hebben. Het lassen van plaatwerk is gewoon te leren door het veel te doen. Een wat lagere lasstroom en korte lassen toepassen, dan voorkom je dat je gaten slaat.<p>Een twee-deurs heeft de stijfste carrosserie van de modellen (ongewtijfeld ook daarom toegepast op de 123GT). Bij restauratie is de kans op vervorming (als je bijv. dragende delen moet vervangen) daarbij het kleinst. Bovendien scheelt het je twee deuren die kunnen roesten. Het zijn vooral de onderste delen aan een Amazon die roesten, net als bij héél veel andere klassiekers, trouwens. Dorpels (bij de latere Amazons gegalvaniseerd!), onderste 10 cm van de deuren, de reservewielbak, de zijpaneeltjes achter/onderaan, de kokerbalken, het schutbord, de naad onder de voorruit (te zien onder het dashboard), de spatschermen, alles kan roesten. Een te ver vergane Amazon is economisch niet verantwoord om te restaureren. Deze auto's zijn niet exotisch of zeldzaam, dat heeft zijn weerslag op de waarde ervan. Maar dat maakt een Amazon bereikbaar voor veel mensen.<p>Wat een opknapproject moet kosten weet ik niet. Niet erg veel, lijkt me.<p>Ik heb twee goede artikelen betreffende waarop je allemaal moet letten bij de aankoop van een Amazon. Als je daarin interesse hebt, mail me dan even op LWeekers@yahoo.com.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.