vraagje over motercompartiment

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-11-2003 22:39 #55263 door
LS,Ik bezit al enige tijd een klassieker maar ben nu van plan om een amazon aan te schaffen. De auto die ik op het oog heb zit er strak uit maar heeft alleen in het motercompartiment roest, vooral tegen het achterschut. Is dit een teken van toekomstig groot onderhoud?Alvast bedankt, Hillebrand

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-11-2003 00:40 #66522 door
Beantwoord door in topic vraagje over motercompartiment
De traditionele roestpunten van een Amazon zijn de voorspatborden, het balkje van het binnenscherm waar de spatborden opgeschroefd zitten, aan de achterzijde van het spatbord zit de A-stijl met aan de bovenkant de overgang naar het schutbord en aan de onderkant de overgang naar de dorpels. Overal waar straatvuil zich kan ophopen kan roest zich vormen. Aan de achterkant van de dorpel gekomen kom je aan de wielkuiprand van het achterscherm en het driehoekje vóór de achtebumper. Bovendien kunnen de ruiten voor en achter ook behoorlijk lekken. Meestal zijn ook de deuren aangetast. Roest in het motorcompartiment maar nergens anders? Een zichzelf respecterende restaurateur die al het andere heeft aangepakt laat dit niet zitten en ik heb in mijn ervaring met Amazon sinds 1966 geen wagen gezien die niet eerst op de andere plekken roest vertoonde. Hoe goed kan jij zelf lassen? Het geeft overigens wel voldoening als je een totaalrestauratie uitvoert of begeleidt, maar dan moet je wel weten wat je moet doen of in opdracht geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-11-2003 10:54 #66521 door
Beantwoord door in topic vraagje over motercompartiment
Kijk dan ook maar eens met een zaklamp onder het dasboard naar de naad die vlak onder de voorruit zit. Als daar roest zit kun je beter naar andere Amazons gaan kijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.