volvo 343

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-12-2003 23:27 #55239 door
volvo 343 is gemaakt door
Nini (familielid uit Antwerpen, 86 jaren jong-echt waar) is de trotse eigenaar van een Volvo 343 (Variomatic) van 24! jaren oud. Ze heeft deze auto toen zelf als eerste eigenaar gekocht. Er staan momenteel 98.000 km op. De auto heeft nooit schade opgelopen, is altijd droog gestald geworden, en netjes volgens schema door een dealer onderhouden geworden. De wagen vertoond totaal geen roest, en werd vooral "van-stal-gehaald" als de afstand te groot werd om met openbaar vervoer te doen, stadsmensen. Bij navraag naar mankementen meldt ze dat enkel de brandstofindicatiemeter het niet meer doet. Ze belde me vandaag dus op om te zeggen dat het de laatste keer is dat ze verzekering betaald heeft, en dat de auto dan weg moet. Ze had dit bij de recente ondehoudsbeurt aan de dealer gemeld, en deze heeft haar gezegd dat er toch niemand interesse heeft voor deze oude Volvo, ondanks dat dit dus voor liefhebbers een "wow" uitroep zou veroorzaken bij de eerste aanblik. De dealer deed een bod van 25 euro.... dan zou hij er ook nog vanaf kunnen geraken...Is er dan echt geen interesse in deze auto? Of probeert de dealer hier even snel, op kap van een oudere klant, geld te verdienen.Is een (eindelijk) goede oude auto dan echt niet meer waard? Durven jullie (Volvo-kenners, liefhebbers) een ruwe richtprijs op deze auto plaatsen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-12-2003 00:18 #66614 door
Beantwoord door in topic volvo 343
probeer hier eenshttp://www.volvo300club.nl/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-12-2003 11:49 #66613 door
Beantwoord door in topic volvo 343
Beste Jef, Dat bod is veeeeel te laag. Ik zou hem maar ens op marktplaats.nl zetten en beginnen met € 1000,-, dan kan er altijd nog wat vanaf. Mijn buren rijden nog steeds in een 343 en telkens weer een nieuwere! Er is nog animo! Succes!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-12-2003 15:24 #66612 door
Beantwoord door in topic volvo 343
Ik kan dat lage bod van een dealer wel begrijpen. Alles ouder dan 3-5 jaar is voor hem niet meer interessant. Zelfs een Amazon in vergelijkbare staat is voor het gros van de moderne dealers niet interessant. <p>De 343 bevindt zich nu in een situatie die bijna elke auto die als klassieker aangeduid wordt doorgemaakt heeft: te oud voor een moderne auto, te jong voor een klassieker. In die periode van hun leven vinden de meeste auto's hun einde. <br>Maar leeftijd alleen bepaalt niet of een auto een klassieker wordt. Er moet een bepaald niveau van interesse in het model zijn, interesse om hem in stand te houden. Er zijn heel erg veel auto's die gewoon uit het straatbeeld verdwijnen, terwijl ze er ooit in grote getalen te zien waren. Denk maar aan de Ford Taunus, die zie je nauwelijks meer. En ondanks de zeldzaamheid van de Taunus anno 2003, is het toch geen klassieker. Dus zelfs zeldzaamheid is geen reden tot klassieker-status.<p>Of de 300-serie hetzelfde lot te wachten staat weet ik niet, maar ik verwacht bijna van wel. Bij ons in de straat staan nog steeds twee van deze auto's. Maar beiden zijn bestemd om opgreden te worden. Dus ik verwacht dat ze uiteindelijk toch op de sloop terecht komen.<p>Mijn persoonlijk mening is dat zo'n goed exemplaar als waar je het over hebt de moeite van het conserveren waard is, ook al wordt het misschien nooit een klassieker. Ik verwacht dat de enige "Nederlandse" Volvo die het ooit zover zal schoppen de 480 is. <br>Mijn advies is om eens te gaan praten met de liefhebbers van het model. Alleen zij zullen de originele waarde van de auto erkennen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-12-2003 01:02 #66611 door
Beantwoord door in topic volvo 343
Heeft niks te maken met 340, maar alles met verloren straatbeeld: wanneer heb je voor het laatst een Opel Rekord gezien uit de begin jaren 70, het model waar ze ook een Commodore versie van hadden? Ik al bijna 20 jaar niet, totdat ik recent iets ten zuiden van de Hoge Atlas in Marokko een heel nest van taxi's van dat model zag, zeker 50 stuks.Twee dorpen verder was het weer één en al Peugeot en een enkele Mercedes. Een goede 340 lijkt me voor mijn kinderen niet verkeerd, alhoewel de dametjes weliswaar niet auto minded zijn, maar wel trendgevoelig, ik weet dus niet of zij in deze auto geien willen worden. Ik zal het morgen navragen, bij interesse doe in misschien wel een bod.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-12-2003 19:14 #66610 door
Beantwoord door in topic volvo 343
hallo, voor zover ik weet doet garage van west (zie advertentie op deze pagina)nog heel veel met 340's hij exporteerd ze naar o.a. boliviasucces

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.