logo p1800e

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-12-2003 00:03 #55199 door
logo p1800e is gemaakt door
Op mijn 1800E van 71 staat achteraan het E-logo aan de linkerkant met daarboven de letters van Volvo aan elkaar vast, nu dacht ik tot vandaag dat dit niet orgineel zo was. Tot ik op de P1800 foto pagina nog E's zag staan met dezelfde configurantie, weet er iemand waarom er E's zijn met de Volvo letters vast aan elkaar (en niet los van elkaar zoals dit het geval is bij de meeste)en welke dit wel en niet hebben? Zie ook devolgende foto's als mijn uitleg niet duidelijk genoeg zou zijn :) www.volvo1800pictures.com/E/71_46_id_501_bildsida.htm www.volvo1800pictures.com/gallery/72_110_extraphoto4.jpgPS: De beste wensen voor iedereen en nog veel Volvo-plezier in 2004!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-12-2003 22:26 #66761 door
Beantwoord door in topic logo p1800e
Beste Davy,De laatste serie 1800E modellen, de "W" serie, herkenbaar aan de geintegreerde hoofdsteun en de "ES" wielen heeft het embleem links en de letters Volvo aanelkaar geschreven.Ook het embleem op het front is gelijk aan de ES en verschilt van de "U" serie uit 70/71 welke een kleiner en plat embleem kent gelijk aan de 164.Zoals wellicht bekend liep de productie van de Volvo's vanaf augustus tot juni en dus niet synchroon met de jaren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-12-2003 18:45 #66760 door
Beantwoord door in topic logo p1800e
Bedankt Ed, wat je zegt schijnt inderdaad te kloppen, maar mijn 1800E is nog van de "T" serie (gewoon logo, geen ES velgen, losse kopsteunen). Daarom is het me nog een raadsel waarom die van mij dat ook zo heeft, op de site staan er nog een paar van '71 met het logo zoals de W serie, misschien een foutje bij de restauratie? Nochthans is er niks te zien aan het achterpaneel, dat erop wijst dat het niet orgineel is. Maar toch ben ik blij dat het een orginele configuratie is :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.