verzekering met 20.000 km
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2003 13:37 #55186
door
verzekering met 20.000 km is gemaakt door
Beste leden,Ik ben al dagen aan het zoeken naar een geschikte verzekering voor mijn Amazon. Ik wordt per 1 januari uit mijn huidige verzekering stappen omdat ik mijn amazon ga gebruiken voor mijn eenmanszaak. Ik ben nu al dagen wanhopig aan het zoeken naar iets anders...Het gaat om een 69-er met b20 motor die ik als enige auto wil verzekeren. Maar ik rij wel 20000 of misschien wel meer km per jaar. De auto is een maand geleden getaxeerd op 6500 euro. Ik wil hem all risk verzekeren maar ik denk dat ik dat op moet geven, ze nemen hem allemaal alleen als "gewoon een oude auto" in de verzekering en als er dan iets gebeurd keren ze niks uit omdat de dagwaarde nihil is. Behalve Gio in Almere, maar die rekent een belachelijk hoge premie omdat ik over 4 maanden pas 25 wordt.Hoe hebben jullie dat gedaan? Het rijden van een Amazon is toch veel te leuk om maar 7500 km per jaar mee te rijden? Fijne dagen, alvast bedankt voor de reacties!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2003 13:58 #66809
door
Beantwoord door in topic verzekering met 20.000 km
Hoi Jeroen,ik ben al jaren verzekerd bij AEGON.Zij verzekeren mijn oltimer (145 uit'71)al jaren all-risk voor de getaxeerde waarde.Taxatie moet wel voldoen aan art 127 en het aantal kilometers per jaar is onbeperkt.Mischien het informeren waard.succes en alle forum lezers fijne dagen gewenst.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2003 14:06 #66808
door
Probeer het eens bij volvo insurens in Beesd.Daar heb ik mijn Amazone verzekerd all risk en ik rij meer dan 20.000 km per jaar.Stationsweg 24153 RD Beesdtelf. 0345-688773fax 0345-688258Hopelijk heb je er wat aan en veel succes.groetjes Jeroen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2003 14:33 #66807
door
Unive levert een all risk verzekering voor de taxatie waarde, moet wel een taxatie rapport van een door hun erkende taxateur zijn.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2003 15:36 #66806
door
Jeroen, laat svp ook weten waar je uiteindelijk slaagt. Enkele zaken om in de gaten te houden: absoluut geen sprake van het woord hobby gebruik aangezien dan elk woon-werk verkeer uitgesloten is, ook ben ik aangelopen tegen de uitsluiting van de factor tijd: als je naar een afspraak gaat, ook al is dat een lunch afspraak, werd dat bij mij ( achteraf ) uitgesloten, ook clubritten met een start en finish werden van dekking uitgesloten, bij het noemen van één van mijn hobbies de historische rallysport - navigatie/kaartlees - kreeg ik steevast het woord terug dat racen ook wordt uitgesloten. Kortom: ik mocht mijn auto gebruiken zoveel ik wilde ( tot 7500 km/j ), vermits het niet was om naar afspraken te gaan, boodschappen te doen, noch om toerritten mee te rijden. Ik heb sinds 1978 tot 2002 al mijn auto's (meervoud) bij GIO gehad, nu niks meer. Kijk eens bij de voorwaarden van KNAC, misschien interessant.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2003 20:23 #66805
door
Ik heb hem gewoon Bij de GIO.als eerste/enigste auto 20.000 km P/jaar.In middels staat er een 2e in de schuur.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2003 21:50 #66804
door
Dat met die onbeperkt aantal km is nog maar te bezien, dit schijnt helemaal niet te mogen/ kunnen, in een oldtimer verzekering.Ook ik heb jaren met zo'n verzekering gereden, toen deze maatschappij falliet was bleek dat onbeperkt aantal km niet kon, dan zou het een gewone all risk verzekering worden.Hoe het precies zit weet ik niet, maar zoek het goed uit.Groet Andre
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2003 23:23 #66803
door
Veel oldtimerverzekeringen hebben de voorwaarde dat je een ander vervoermiddel voor dagelijks gebruik hebt. Mijn verzekering van Herasto accepteert ook een motor als dagelijks vervoermiddel.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2003 20:29 #66802
door
Ik rijdt 40000 km per jaar in een all-risk verzekerde Amazon op taxatiewaarde.Ik betaal premie vergelijkbaar met een moderne auto van de zelfde prijs. Heb ook noclaim korting van inmiddels 75 %.Probeer eens
www.fbg.nl/12707
voor het adres.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2003 16:57 #66801
door
Dag Jeroen,misschien wat laat mijn reaktie maar ik heb mijn volvo's altijd al bij ELASKA verzekeringen in Velp verzekerd. Ook voor hoge km. aantallen prima geregeld voor een goed betaalbare prijs.