vlak voor aanschaf van volvo amazone

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2004 08:50 #55087 door
Hallo,Sentimenteel als ik ben wil ik graag een volvo Amazone aanschaffen. Heb in het grijze verleden al een amazone gehad, maar moeten verkopen door verhuizing naar het buitenland. Heb indertijd zelf een deel van het onderhoud gedaan. Nu ben ik op zoek naar een bordeaux rode of rode volvo amazone. En tevens ben ik op zoek naar iemand die verstand heeft van volvo's en mij advies kan geven over een eventueel aan te schaffen auto.Je kan mij mailen op het opgegeven mailadres. alvast bedankt,linda

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2004 11:27 #67111 door
Beantwoord door in topic vlak voor aanschaf van volvo amazone
Hallo Linda,Wanneer mensen aan mij vragen over de aanschaf van een Amazone of een klassieker in het algemeen, dan vraag 1: ga je er dagelijks mee rijden, 2: kun je het onderhoud zelf doen 3:heb je de financien om het onderhoud te laten doen.Deze drie punten moet je goed tot je door laten dringen.Het dagelijks rijden dat kan, maar als je afhankelijk bent van je Amazone dan kan het gebeuren dat de auto stil komt te staan op en klein onderdeel wat niet direct voor handen is, moet je goed rekening mee houden.Het onderhoud zelf doen kan ook maar je moet wel de middelen, gereedschap enz. , hebben, bovendien hebben we het over een auto van minimaal 34 jaar oud.Het onderhoud laten doen is niet goedkoop, sterker nog het kost meer dan van een moderne auto.Linda ik wil je niet ontmoedigen maar ik wil je behoeden voor een miskoop.Als je gaat zoeken neem er de tijd voor, er staan heel veel Amazone,s te koop en er zit veel kaf onder het koren.Ik weet niet waar je woont, en je mail adres wordt niet getoont, verder wens ik je veel succes.Kees Vos Ede

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2004 11:44 #67110 door
Even ter aanvulling Linda,Je kunt mij per e-mail bereiken, c.vos-29@wanaddo.nl of per telefoon, alleen op woensdagavond, 0318-642448.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2004 13:15 #67109 door
Ik weet op niet te lange termijn (mei)een rode 123gt te koop. Deze Ama moet van de hand ivm gez. uitb. 3 kinds waarvan 2 in een kinderzitjein 2002 is de volledige carr herstelt.auto word dagelijks gebruikt Bloemendaal Alkmaar op LPG.deze auto heb ik in onderhoud, en ken alle ins en outs Het blok gebruikt wat olie maar presteert nog uitstekend.de auto verkeerd verder in en uitwendig in prachtige staat. is van een advokaat.tax 2002 9000.= ik gok dat je qua aanschaf op de helft moet rekenen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2004 15:49 #67108 door
Hoi Linda, Kijk ook eens op www.volvo-klassiekers.nl Naar mijn idee niet goedkoop maar wel heel eerlijk.<br><br>Zelf heb ik mijn amazon gekocht in Friesland bij Willems Classics, zij adverteren op marktplaats.nl. Naar mijn mening hebben zij prijstechnisch goede auto's. <br><br>Kijk ook hoe handig je zelf bent. Alle onderdelen zijn goed te verkijgen maar niet iedereen kan alles maken. <br><br>Veel succes Stefan

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2004 21:38 #67107 door
Mooie kleur... (mag je raden welke kleur mijn Amazon heeft...).<br>Er staan genoeg Amazones te koop, en daar zullen ook rode bij zitten. Kijk rond en vergelijk. Koop niet de eerste de beste die je tegenkomt. Spendeer nu zoveel mogelijk als je budget toelaat. Dat is - bij een goede keuze - op lange termijn het goedkoopst. Het kan geen kwaad om iemand die de Amazon kent mee te nemen als je gaat kijken naar een te koop staand exemplaar. <p>Aangezien je al wat onderhoud-ervaring hebt, voorzie ik op dat gebied geen problemen. Met een Haynes handleiding en de adviezen en antwoorden die op dit forum en elders op internet worden gegeven kun je een heel eind komen. Toen ik mijn Amazon kocht wist ik niet meer dan hoe ik kleppen moest stellen en olie verversen. De rest heb ik gaandeweg en al doende bijgeleerd, en dat zal voor vele collega-klassieker-rijders ook wel zo zijn/worden.<p>Ik heb twee artikels uit Engelse tijdschrijften die vertellen waarop te letten bij de aanschaf van een Amazon (buyers guide). Als je daarin interesse hebt, stuur dan even een mailtje naar lweekers@yahoo.com.

P.S. Je e-mail-adres wordt om privacy-redenen niet op het forum getoond. Het is er alleen om antwoorden op je bericht naar door te sturen. Als je je email-adres zichtbaar wilt hebben moet je dat in de tekst van je bericht zetten.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2004 12:42 #67106 door
Ik heb zelf pas een amazon aangeschaft. De artikelen van Lennard zeggen heel veel. Ik heb hem bij Volvo-klassiekers gekocht. Heb daar een goed gevoel bij gehad. Is volgens mij een eerlijke kerel en een liefhebber.De mijne is gekocht voor restauratie maar leek nog goed genoeg om zo te rijden. Ik ben nu bezig met restauratie en dan blijkt er toch veel meer ellende uit het zicht te zitten. Roestrandjes nu kunnen gaten na een winter zijn. Door de teerlaag zien kokerbalken er heel strak uit maar krab je die laag weg dan kom je mogelijk een partij ellende tegen. Voor dagelijksgebruik denk ik dat de extra onderhoud kosten niet opwegen tegen de wegenbelasting van een nieuwere auto. Kun je alles zelf (incl lassen) dan is het goed te doen en loop je relatief weinig risico.De zwakke punten zijn- De dorpels vooral bij de C stijl. Onder de voorruit, De dwarsbalkjes bij de A stijl, De spatbordranden en het stuk binnenscherm in de motorruimte. Let ook op voor restauraties. Met plamuur en lak kun je een hoop verbergen (voor even)en niet iedereen verstaat het zelfde onder een gereviseerde motor. (een kop demonteren, schoonmaken en weer monteren met nieuwe kleprubbers is echt geen koprevisie) wil je meer weten: 0651277052 fred (waardenburg)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2004 20:08 #67105 door
Linda, net zoals jij ben ik een herintredende volvobezitster. Ik heb een tijdje rondgekeken. Ook eerst op dit forum informatie gevraagd. Ik heb daar veel aan gehad. Ik heb ondertussen een goede ama van 1969. Ik kan ook wel wat zelf doen. De "optionele" verlichting en radio e.d. heb ik zelf in orde gemaakt. Meteen hoorde ik dat de kruiskoppelingen niet goed waren een heel zwaar resonerend geluid geeft dit. Deze reparatie heb ik laten doen en daarvan vielen de kosten mij erg mee. Ik wist wat voor werk het was om de aandrijfas er helemaal van af te halen. Daar heb ik het gereedschap en de middelen niet voor. Ik ben tot op de dag van vandaag blij dat ik een paar maanden geleden de stap heb gezet, maar ook blij dat ik niet de eerste de beste die naar me stond te glimlachen gekocht heb.Veel succes ermee !!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD