wijsheid

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-02-2004 23:02 #55063 door
wijsheid is gemaakt door
Wat is nu wijsheid: Ik heb de mogelijkheid een amazon te kopen voor 800 euro met lpg installatie. Maar deze lpg installatie is wel oud, maakt dat wat uit voor APK e.d. Voor de keuring moeten verder de buitendorpels gelast worden, dat is slechts een kleine moeite. De auto rijd goed. Wat is nu wijsheid: laten staan, of gewoon kopen en afrijden de komende jaren. In het laatste geval: wat is een amazon dan nog waard als sloopobject.Graag spoedig jullie reactie`s, ik moet een keuze maken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-02-2004 23:36 #67188 door
Beantwoord door in topic wijsheid
Als je zin, tijd, vaardigheid en geld hebt om een Amazon als goed rijdend restauratie object weer op te knappen, vind ik dat een loffelijk streven. Weet wel van te voren waar je aan begint, als bij een latere (>66) tweedeurs de buitendorpels al gegaan zijn, is er onderhuids over het algemeen veel meer gaande dan het blote oog ziet, maar laat dat je er niet van weerhouden om van een zonnetje weer een Zonnetje te maken. Verreweg de meeste andere auto's in deze prijsklasse zijn uiteindelijk de inspanning NIET waard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-02-2004 00:40 #67187 door
Beantwoord door in topic wijsheid
Als sloopobject heeft hij weinig waarde. Ik heb een APK-loze Amazone (met LPG), met veel werk. Verschillende handelaren geven er maximaal 200/250 euro voor (slopers kijken naar staat voorschermen/type motor/overdrive/staat interieur/hoofdsteunen e.d). Dat er in jouwe een oude LPG installatie in zit maakt voor de APK niet uit mits op het kentekenbewijs aangegeven is dat er LPG in zit. Een APK-waardige Amazone voor 800 met LPG lijkt me een redelijke prijs.... succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-02-2004 10:31 #67186 door
Beantwoord door in topic wijsheid
800 euro lijkt mij niet veel geld. Bedenk wel dat het opknappen van een auto heel veel geld kost aan nieuwe onderdelen. Uiteindelijk ben je wellicht goedkoper uit als je een Amazon koopt van 8000 euro waar je veel minder aan hoeft te doen. <br><br>De waarde van een sloop Amazon wordt veel meer als je verschillende onderdelen los verkoopt. Kijk maar op marktplaats.nl wat men voor verschillende onderdelen vraagt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-02-2004 15:02 #67185 door
Beantwoord door in topic wijsheid
Laat de auto door een kenner van Amazones grondig inspecteren en stel dan een begroting vast. Er zal vast wel wat meer komen dan dorpels. Als je zelf kunt lassen, of iemand kan vinden die voor niet al te veel geld wil lassen, kan het de moeite waard zijn. Houd rekening met spuitwerk, is een flinke stelpost!Een jaar of 4 geleden heb ik voor de zelfde keuze gestaan en heb toen een goede en onderhouden Amazone gekocht. Kostte een hoop geld, maar daarna zijn de kosten wat geringer, maar onderhoud blijft prioriteit 1.Ook een goede en prijzige Amazone moet je grondig laten inspecteren op de staat van de carrosserie. Een auto kan er aan de buitenkant mmoi uitzien, maar de ellende kan wel verborgen zitten (kokerbalken, schermen vol met plamuur, dus eigenlijk rot, onder het tectyl aan de bodem enzovoorts)Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.