kedeng / kedeng / kedeng

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-02-2004 23:20 #55040 door
kedeng / kedeng / kedeng is gemaakt door
Hallo Volvo-Vrienden,Sinds een dag of 4 hoor ik een kedeng geluid in de motor. Niet direkt bij stationair draaien maar wel bij optrekken vanaf een 3000 toeren. Duidelijk metaalachtig en vrij sterk. Heb gisteren de klepspeling nog eens gekontroleerd en deze was bij alle kleppen nog goed. Geluid lijkt overigens te sterk voor een klep (hoewel ik geen perfect gehoor heb). Motor loopt verder - redelijk - goed (zie volgend bericht over LPG) maar dit geluid baart mij toch wel zorgen. Hoe kan met zoiets lokaliseren. Is er iemand in het diepe zuiden des lands die een hoorpoging wil wagen ?GroetjesGiel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-02-2004 12:17 #67279 door
Beantwoord door in topic kedeng / kedeng / kedeng
'k Hoop niet voor je dat het krukas of big end lagers zijn. Een fatsoenlijke garage moet dat wel kunnen horen lijkt me.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-02-2004 18:02 #67278 door
Beantwoord door in topic kedeng / kedeng / kedeng
Hoi Giel (ik woon in Heerlen) Een lange schroevendraaier tegen je oor en dan op diverse plaatsen tegen het moterblok houden, je zult verbaast zijn hoeveel meerwaarde dit aan je gehoor geeft. Ik heb zo 'n tijdje geleden mijn defecte distributietandwielen weten te lokaliseren. groetjes, succes Wiet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-02-2004 20:34 #67277 door
Beantwoord door in topic kedeng / kedeng / kedeng
Hallo Giel,Jaren geleden kwam ik ook dit probleem tegen en het bleek tweemaal het kunststoftandwiel van de distributie die losgekomen was ten opzichte van zijn metalen bevestiging. Eigenlijk kan er niets gebeuren, aangezien het een oersterke en goed gebouwde B18 of B20 is. Ik heb er een 2300 cc rallymotor van gemaakt met 32 autorally's zonder problemen op zijn sokkengroetjes, Joris

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.