nu nog verzekering

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-03-2004 21:10 #54971 door
nu nog verzekering is gemaakt door
Na een maand en vele bezoekjes aan amazon`s verder ben ik tot een besluit gekomen. 5 centimeter water, verotte dorpels, compleet verschoten auto`s, afgebladerde lak, mos op alle rubbers, antieke lpg-instalatie`s; kortom alles kom tegen op amazonjacht. Maar goed, ik ga investeren in een donkerblauwe amazon combi, terwijl ik eigenlijk uit was op een sedan, maar goed. Nu zijn er meer liefhebbers van jonge leeftijd zoals ik (18 jaar) die opgevoedt zijn met amazon en dus ook een amazon als eerste auto hebben gekocht. Maar waar kan ik die auto nou het beste verzekering voor woon-studie gebruik zeg maar. Dus als snel 20000-25000 KM`s per jaar. Zouden jullie mij verder kunnen helpen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-03-2004 21:59 #67576 door
Beantwoord door in topic nu nog verzekering
Thom, ben erg benieuwd om ook eens een keer een "under twenty" te ontmoeten die Amazon rijdt. Blij dat jij de ervaring hebt dat je ermee opgevoedt bent, bij mij in de familie veroorzaakt de auto helaas nog veel discussie.... Verzekeringen voor oldtimers worden, voorzover ik weet, niet geleverd voor mensen onder de 24. Ik heb op naam van een oudere vriend staan, en onder zijn naam verzekerd. Mocht je een goede verzekering tegenkomen, houd ik me graag aanbevolen! Trouwens, ik heb nog wel wat vragen, mijn mailadres is bartvoorn@hotmail.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-03-2004 09:32 #67575 door
Beantwoord door in topic nu nog verzekering
verzekeren op naam van iemand anders (door middel van welke 'slimme' constructie dan ook): doe dat niet! realiseer je vooraf dat een dergelijke verzekeringsdekking om in verzekeringstermen te blijven, 'nietig' is. veelal blijkt dit pas als er (forse) schade is waarna de verzekeringsmaatschappij zich aan de jarenlange taak gaat zetten om de uit te betalen schade terug te vorderen op hetzij de werkelijke eigenaar, hetzij de stroman. dat het daarbij om heel veel geld kan gaan, zeker igv bv. letsel is mij beroepshalve bekend. doe dit dus nooit, zelfs niet op advies van 'tussenpersonen' oid. het risico is enorm!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-03-2004 14:51 #67574 door
Beantwoord door in topic nu nog verzekering
De auto staat ook op een andere naam btw.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-03-2004 09:06 #67573 door
Beantwoord door in topic nu nog verzekering
Je zou de auto op je eigen naam kunnen zetten en vervolgens bij unigarant nv kunnen verzekeren. Dit heb ik ook gedaan toen ik op kamers zat (zelfde probleem: te jong en het was mijn eerste auto). Tenminste, ik ga er van uit dat de volvo je enige auto is?! Om een klassiekerverzekering af te sluiten moet je normaal gesproken een andere auto op je eigen naam hebben om in aanmerking te komen voor zo`n verzekering. Bij unigarant hoeft dit niet. De enige voorwaarde die hun stellen aan een klassiekerverzekering is dat er een andere auto op hetzelfde adres geregistreerd staat (bijv. je ouders). Zo heb ik een hele tijd rond gereden: 72 euro verzekering, en toch 20.000 kilometer per jaar mogen rijden. Er zit wel een addertje onder het gras: je bouwt zelf geen schadevrije jaren op. Echter, op het moment dat deze truuk niet meer werkt en je dus een verzekering voor je amazone als eerste auto af moet sluiten, krijg je bij diverse maatschappijen toch een bonus-malus korting. Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.