restauratieinfo gevraagd

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-03-2004 11:32 #54947 door
restauratieinfo gevraagd is gemaakt door
Wij hebben 3 jaar geleden een niet al te beste, (lees: harde) 131 bwjaar '67 aangeschaft. Kan iemand ons op weg helpen en vertellen hoe plaatwerk te conserveren om erger te voorkomen en evt. (zelf) deelreparaties uit te voeren? De Amazon is gewoon voor dagelijks gebruik en er kan maar steeds kort aan worden gewerkt en dan moet ie weer rijden. Alle antwoorden/tips zijn welkom op de vragen zoals: 1)hoe maak je bijv. de deuren/motorkap e.d. kaal, 2)tot hoe ver maak je het kaal 3)wat zet je er tussentijds voor roestbescherming op voordat je iets uiteindelijk laat spuiten enz. 4) voor en tegens van plamuren e/o lassen enz. Heeft iemand eigen restauratieverslag/foto's, verwijzingen naar boeken/links/artikelen voor ons? De auto bereikt toch geen concoursstaat maar moet wel een beetje netjes ogen. Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-03-2004 13:18 #67687 door
Beantwoord door in topic restauratieinfo gevraagd
koop een Haynes Manual bij het VOD. Dan kun je je orienteren op de omvang van de klus. Het lijkt mij, wanneer je plaatwerk moet reviseren, wat een vast onderdeel is van de carosserie (in tegenstelling tot bijvoorbeeld een motorkap) dat het erg lastig wordt om dan met de auto door te blijven rijden, wil je een mooi resultaat behouden. En wat betreft de vragen: Ad 1. kaalstralen, 2. kaal tot op het metaal, 3. na stralen impregneren tegen roest 4. liever lassen dan plamuren. Deze maatregelen kosten wel meer tijd/moeite, maar leveren het beste resultaat. Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-03-2004 17:32 #67686 door
Beantwoord door in topic restauratieinfo gevraagd
ik heb een fotoverslag gemaakt van de (totale) restauratie van mijn Amazon. Kan je mooi de meest voorkomende zwakke plekken zien. ksphoa@interestate.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-03-2004 18:33 #67685 door
Beantwoord door in topic restauratieinfo gevraagd
Ik moet me aansluiten bij wat Niels zegt. En dat betekent dus dat je de auto enige tijd van de weg moet halen als je hem opnieuw wilt laten spuiten. De enig goede methode is de auto in één keer spuiten. Anders krijg je geheid kleurverschil. En ik kan uit ervaring zeggen dat het preppen van het plaatwerk voor het spuiten heel veel tijd kost. Ik snap nu ook waarom een kwaliteits-job duur is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2004 00:20 #67684 door
Beantwoord door in topic restauratieinfo gevraagd
Hallo Siang,Prima tip, maar wat is het internet adres voor de website?GroetjesGiel (benieuwd naar je verhaal)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2004 07:25 #67683 door
Beantwoord door in topic restauratieinfo gevraagd
mail anders maar ff savo240@quicknet.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2004 10:49 #67682 door
Beantwoord door in topic restauratieinfo gevraagd
hoi, ik heb een paar tips die misschien wel handig voor je zijn. Wat betreft het kaal maken van de deuren. mijn deuren heb ik alleen aan de buitenkant met een staalborstel op een haakseslijper kaalgeschuurd tot op het plaatwerk. Waar je voor moet oppassen is dat er misschien plamuurwerk onder het lakwerk zit. (van eerdere reparaties) als je dit weg schuurt haal je je een hoop werk aan, want het in vorm plamuren van de deuren is niet gemakkelijk. Voor roest bescherming heb ik fertan gebruikt, een product op natuurlijke basis en met water op te brengen en met water te verwijderen. echt een aanrader.mocht je nog wat vragen hebben, mail me maar. ik ben een jaar wezen plamuren en schuren, dus ken de klappen van de zweep.Groet Robert Weelinkr_weelink@hotmail.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2004 13:49 #67681 door
Beantwoord door in topic restauratieinfo gevraagd
wat ik bedoelde is: ik heb een foto album, zo eentje die je in de hand kunt houden. Ik zal hem in de auto leggen dan kan een ieder me aanschieten tijdens de Nachtrit, Elandproef of Var Fard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2004 22:25 #67680 door
Beantwoord door in topic restauratieinfo gevraagd
Een handig boekje is het boekje van het Engelse tijdschrift " Practical Classic" uit 1991. Ik betwijfel of dat nog leverbaar is, maar voor alle zekerheid toch: ISBN 1 873098 10 3.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-03-2004 20:12 #67679 door
Beantwoord door in topic restauratieinfo gevraagd
Kijk ook maar eens naar mijn verslag op regio oostwww.fullspeed.to/v44-oost.nlHet is wel uitgebreidt en ik heb er ongeveer 2 jaar overgedaan, maar je kan er wat uit halen wat voor jullie interressant is.succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.