gereeschap

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2004 19:41 #54940 door
gereeschap is gemaakt door
Ik wil wat gereedschap aanschaffen in engelse maten. Wat kunnen jullie aanraden qua merk/leverancier. Kan ik het beste ring of steeksleutels of allebei aanschaffen, en wat zijn de maten die ik nodig heb voor mijn Amazon. Zijn de sets van het vod misschien een goede optie ? Woon zelf in Den Haag, zit er hier soms een goede zaak ? Graag jullie advies hier over.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2004 20:17 #67720 door
Beantwoord door in topic gereeschap
Kijk eens bij Sigro in Den HaagAls ze niet niet in vorraad hebben, bestellen ze het voor je.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2004 20:29 #67719 door
Beantwoord door in topic gereeschap
Ik heb 7 jaar geleden een complete doos van metrinch gekocht en die bevalt uitstekend !Het is bruikbaar voor metrische en inchmaten en is ijzersterk, en het grijpt niet aan op de hoeken van eeen bout/moer, maar op de platte vlakken, daardoor zal hij er nooit overheen "slippen".heb er al die jaren volvo's mee onderhouden/gesloopt/gerestaureerd, en er is nog geen sleutel of dop overleden !Groet,Gijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-03-2004 06:30 #67718 door
Beantwoord door in topic gereeschap
ik heb ook wat doppen van Metrinch, werkt perfect. Bij www.imparts.nl kan je evt losse doppen bestellen of complete sets. Dit gereedschap is overgens oorspronkelijk voor het Zwitserse leger gemaakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-03-2004 08:29 #67717 door
Beantwoord door in topic gereeschap
De enige Engelse maat die ik heb is een 1/2 inch dop. En een 1/2 inch ringsleutel voor het afstellen van de kleppen. Voor de rest een dopsleutelset van Industrial. M.i. een goed merk voor relatief weinig geld bij Hornbach. Pakt ook op de vlakke kanten van de bout i.p.v. de hoeken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-03-2004 17:21 #67716 door
Beantwoord door in topic gereeschap
Ik heb een doppensetje van Gedore met 3/4"-drive en enkele grotere doppen met 1/2"-drive. De doppen die het vaakst nodig zijn, zijn 1/2" en 9/16", en die heb ik ook als ring-/steeksleutel gekocht (ook Gedore). Deze hebben uiteraard ook surface-drive, maar dat hebben tegenwoordig alle behalve de goedkoopste doppen en sleutels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-03-2004 22:51 #67715 door
Beantwoord door in topic gereeschap
Iedereen bedankt voor de reakties.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-03-2004 12:10 #67714 door
Beantwoord door in topic gereeschap

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.