tweejaarlijkse apk?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-03-2004 23:55 #54881 door
tweejaarlijkse apk? is gemaakt door
Op de site van de FEHAC las ik het volgende:Op verzoek van de Federatie Historische Automobielclubs (FEHAC) worden voertuigen van vóór 1960 uitgesloten van de APK-plicht en voor voertuigen ouder dan 30 jaar wordt de APK-plicht teruggebracht van jaarlijks naar tweejaarlijks.Dat scheelt weer de helft van het geld...Weet iemand hier meer vanaf en wanneer dit ingaat? Dit kan ik op de site niet vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-03-2004 11:35 #67898 door
Beantwoord door in topic tweejaarlijkse apk?
Er is al een tijdje een discussie gaande over APK in 't algemeen; de Europese regels staan een land nl toe andere keuringstermijnen te hanteren. Voor het moderne Nederlandse voertuigenpark zal er weinig gaan veranderen. De Fehac heeft bij de minister aangedrongen op versoepeling van de keuringstermijnen voor klassiekers. De minister heeft het Fehac voorstel overgenomen en gaat het aan de politiek voorleggen. Het is dus maar de vraag of de politiek (2e kamer) het voorstel overneemt. Gezien de besluitvaardigheid van de Nederlandse bestuurders kan dat nog even duren.......We krijgen natuurlijk grote tegenstand uit garage (Bovag)kringen die een stuk van hun (vaak onnodige) omzet zien verdwijnen. Ook zal er nog een sterke lobby zijn uit de hoek van de geitenwollenveiligheidsgoeroe's die auto's 't liefst helemaal zien verdwijnen.De V44 voorzitter twijfelt aan het nut van de Fehac; zeg hem vooral dat hij daar de verkeerde kant mee opgaat.......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-03-2004 18:04 #67897 door
Beantwoord door in topic tweejaarlijkse apk?
De Fehac is ook voorstander om als wisselgeld hiervoor de vrijstelling van wegenbelasting in te leveren. De Fehac is een geldverslindende organisatie die weinig oplevert.Onze voorzitter heeft dus groot gelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-03-2004 22:14 #67896 door
Beantwoord door in topic tweejaarlijkse apk?
<p>Als de FEHAC er niet was geweest, reden alle klassiekers nu met gele kentekenplaten rond en zou er nog altijd wegenbelasting voor moeten worden betaald. Dit zijn maar twee voorbeelden uit een reeks van verworvenheden die aan het lobbyen van de FEHAC zijn te danken. Dat moeten al die voor een habbekrats op LPG rijdende Amazon-bezitters eens tot zich laten doordringen, hun leider voorop...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-03-2004 23:54 #67895 door
Beantwoord door in topic tweejaarlijkse apk?
De FEHAC vertegenwoordigt een potentieel grote lobby, die helaas door de Nederlandse over-individualisering niet bij machte is om een gemeenschappelijke vuist te maken. Opmerkelijk overigens is, dat de voorzitter van onze zustervereniging Volvoclub eV, bij het Duitse equivalent van de FEHAC, de Deuvet, de knuppel in het hanenhok gegooid heeft. Nu is de Deuvet elitair waar de Fehac volstrekt democratisch is, dus dat is vergelijken van appels met peren, maar op de één of andere manier is het toch opmerkelijk dat de voorzitters van Volvoclubs durven uit te komen voor hun eigen mening. Persoonlijk deel ik de mening van Pieter en van Gert. De belangen van klassiek autorijden strekken verder dan Volvo-lpg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-03-2004 13:41 #67894 door
Beantwoord door in topic tweejaarlijkse apk?
Tuurlijk, maar met een auto welke 1 op 6 a 7 rijdt op gas vind ik het persoonlijk een (kleine) vorm van overheidssponsoring van de overmatige hoeveelheden onderhoud door belastingloos te kunnen blijven rijden. Zonder dat zal het voor veel meer mensen te prijzig worden om zo`n mooie volvo in stand te houden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-03-2004 22:26 #67893 door
Beantwoord door in topic tweejaarlijkse apk?
<p><i> Zonder dat zal het voor veel meer mensen te prijzig worden om zo`n mooie volvo in stand te houden.</i> <p>Dat komt ook omdat men de (klassieke) Volvo veelal "erbij" wil hebben, dus als 2e of 3e auto en niet als enige auto. Er zijn niet zo heel veel mensen meer die zich geen enkele auto kunnen veroorloven. Wel zijn er velen die denken niet zonder een moderne auto te kunnen en daar zonder morren hoge (geleende) bedragen voor neertellen. Een klassieker als enig vervoermiddel is voor die categorie ondenkbaar. Onmogelijk is echter totaal iets anders...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-04-2004 15:45 #67892 door
Beantwoord door in topic tweejaarlijkse apk?
Helemaal mee eens. Ik rijd mijn 544 als enige auto....uit liefde voor de nostalgie en uit als hobby. Nu is de mijne in nieuwstaat, vindt ik een must als je met zo'n beestje 15000-20000 p jaar rijd, maar aals ik ga rekenen ben ik net zoveel kwijt als een leuke middenklasser van 25-30.000 euro's. Het zou mij ook te duur worden als ik een bmw prive voor de deur heb en ik wil een klassieker in concoursstaat erbij rijden...Ook al gaat de belasting eraf en wordt gas duurder, blijf ik toch wel rijden....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.