tekno modellen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-04-2004 21:04 #54859 door
tekno modellen is gemaakt door
Ik kom op Ebay en marktplaats Volvo modellen tegen van het merk Tekno (Denemarken). Het gaat mij met name om modellen uit de jaren vijftig en zestig (vrachtwagens en personenwagens). Kan iemand mij wat meer vertellen over dit modellenmerk? Hoe liggen de modellen in de markt en zijn ze waardevast? Zijn ze het bijv. waard om te restaureren? Is er een interessante site over deze modellen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-04-2004 21:54 #67972 door
Beantwoord door in topic tekno modellen
zet je zoekmachine op "tekno" en je komt vanzelf bij www.teknocollector.nl, goed overzicht.Waardevast? restaureren? Is niet echt een interesseant beleggingsobject. Hier speelt vaak alleen het gevoel: je vindt het mooi en je wilt het hebben; ratio geldt niet. Zijn net echte auto's.......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-04-2004 22:07 #67971 door
Beantwoord door in topic tekno modellen
Ik kan je vertellen dat de prijzen erg hoog liggen van originele modellen, zeker voor personenauto's als Volvo PV544, P121 en combi en P1800.Ik ken inmiddels veel Tekno collectors over de gehele wereld en weet wat ze willen betalen. Reken op een MIB (mint in box) op 150 tot 250 Euro. Mint kosten ze rond de 75 tot 125 Euro.Allen Tekno's uit Denemarken zijn wat/veel waard. De Nederlandse auto's worden niet echt verzameld. Restaureren is alleen leuk voor jezelf, ze worden niet verzameld. Zelf bij een model met een klein krasje daalt de prijs dramatisch.Auto Volvo vrachtwagens zijn ook zeer zeker veel geld waard, ook weer in het bijzonder als ze MIB zijn.Mocht je de modellen gaan restaureren dan kan ik je replica doosjes leveren voor alle Tekno personenauto modellen en voor veel vrachtwagens. Voor onderdelen kan je terecht bij MKmodelcarparts.Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.