help kan niet starten

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-04-2004 14:33 #54846 door
help kan niet starten is gemaakt door
Net 2 weken mijn rijbewijs.. mijn ouders naar ameland gebracht leuk rond getoured in de amazon. Wil ik net wegrijden is de amazon voor geen meter aan te krijgen. Ik start hem op LPG heb het al enkele keren geprobeerd, maar krijg hem echt niet aan. Ben nu bang dat ik de motor verzopen heb. Jullie raden het al mijn vader is niet te bereiken. Dus is mijn hoop op jullie gevestigd. Stel dat ik de motor heb verzopen (heb het ong 15 x geprobeerd) wat moet ik dan doen? Op het forum lees ik dat mensen gewoon op benzine starten kan ik dit alsnog proberen? En hoe weet ik dat de motor verzopen is? mijn dank is groot.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-04-2004 15:03 #68022 door
Beantwoord door in topic help kan niet starten
De motor is verzopen als de bougies nat zijn, dit kan je natuurlijk alleen zien als de bougies eruit gedraait zijn... Ge kan ook een paar uur wachten, dan zullen ze wel opdrogen, maar dat kan wel effe duren. Je kan ze ook droog maken door ze met een aansteker warm te maken. Ik zou wel oppassen met het overschakelen van benzine naar gas tijdens het starten, want de carburateurs moeten eerst zonder benzine zitten, vooralleer men overschakelt op gas. Als men dit niet doet, krijgt men gas EN benzine, en verzuipt men de motor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-04-2004 15:13 #68021 door
Beantwoord door in topic help kan niet starten
Gewoon even de gas/benzine-schakelaar op neutraal zetten en de startmotor een paar slagen laten draaien met gaspedaal helemaal ingedrukt. Best kans dat de motor dan al probeert aan te slaan. Als dat zo is, de schakelaar snel naar gas terugzetten. Is de truc die meestal werkt.<br>Werkt dat niet, dan gewoon hetzelfde doen als hierboven, maar dan schakel je na een paar slagen van de startmotor over op benzine i.p.v. op gas. Dat kost dan weer een paar slagen om de vlotterkamer van de carburateur vol te pompen, maar uiteindelijk slaat de motor op bezine aan. <p>Na een stukje op benzine gereden te hebben de benzine/gas-schakelaar op neutraal, doorrijden tot de vlotterkamer weer leeg is (motor gaat inhouden wanneer dat het geval is) en al rijdend overschakelen naar LPG.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-04-2004 15:16 #68020 door
Beantwoord door in topic help kan niet starten
Als je op LPG start kun je `m niet verzuipen zoals met benzien. <BR>Verzopen met benzien los je vlot op door de bougies eruit te draaien en uit de kabels te halen.. (en droog te maken), en dan een tijdje (20 tellen ofzo) de startmotor te laten draaien. Hij trekt dan geen vacuum dus ook geen nieuwe benzien, terwijl wel je cylinders ...tig gelucht worden.. Bougies weer terug en starten. <BR>Wil ie op dit moment niet op LPG starten, zet `m dan op benzien, wel even doorstarten om de vlotterkamers te laten vullen met benzien, (normaal pakt ie dan pas na een tien-vijftien seconden) Laat `m eerst zelf op toeren proberen te komen, eventueel ondersteund met een heel klein beetje gas bij, dan kun je `m nooit verzuipen..<BR>Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-04-2004 16:41 #68019 door
Beantwoord door in topic help kan niet starten
terwijl het ook zo kan zijn dat het gas gewoon op is. heeft de schakelaar niet op 'benzine' gestaan, dan is verzuipen uitgesloten en komt er gewoon geen gas door. dan maar op benzine proberen. ook dan niets? dan is de ontsteking verdacht. succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-04-2004 23:13 #68018 door
Beantwoord door in topic help kan niet starten
En probeer verder vooral bij het starten het gaspedaal niet krampachtig ver in te duwen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-04-2004 23:17 #68017 door
Beantwoord door in topic help kan niet starten
Start je overigens een koude of warme motor. Niet om t een of ander, maar omdat je schrijft net je rijbewijs te hebben kan ik me voorstellen dat je rijles hebt gehad in een auto met een automatische choke. In de amazon moet je die choke handmatig instellen bij het starten, althans als de motor koud is. Als dat het is: gewoon opnieuw vragen hoe zoiets moet, hoor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-04-2004 12:42 #68016 door
Beantwoord door in topic help kan niet starten
Bedankt voor al jullie reacties. Het probleem lag em inderdaad bij de choke die ik wel uittrok maar niet ver genoeg. Verder gaf ik veel te veel gas waardoor de motor niet aansloeg. Heb nu ontdekt hoe het moet gewoon de choke halfuit en dan een kleinbeetje gas geven daarna pakt ie em perfect. Bedankt voor al jullie reacties!! groeten,Gert-Jan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.