verzekeringen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-04-2004 18:40 #54812 door
verzekeringen is gemaakt door
Op dit forum verschijnen regelmatig vragen over verzekeringen. Je ziet aan de reacties dat men de meest uiteenlopende ervaringen met verzekeringen heeft. Dat is ook niet vreemd want geen één verzekeraar is gelijk aan de andere. Je kan ook nauwelijks 'de beste' aanwijzen. En iedereen stelt weer andere eisen aan een verzekering. De een wil een hoog kilometrage, de ander wil in het buitenland rally's gaan rijden etc. Het kan ook nogal wat uitmaken of je een confectie-klassieker hebt of een (dure) exoot waar geen onderdeel meer van te krijgen is. Als je een verzekering zoekt die moet voldoen aan jouw eisen moet je nooit alleen op de prijs afgaan. Sluit ook NOOIT een verzekering af voordat je de polisvoorwaarden geheel hebt gelezen!! Vraag ze op als ze niet op internet staan; 't is moeilijk leesbare tekst, maar je kan jezelf er een hoop ellende mee besparen.Let bij de voorwaarden op uitsluitingen, opbouw van uitkeringen bij totaalverlies, let erop dat je bij totaalverlies het wrak 'om niet' krijgt, kijk hoe men niet meer te krijgen onderdelen vergoedt (er zijn van die jokers die de laatst bekende verkoopprijs uitkeren i.p.v. een redelijke vergoeding van namaakkosten) etc. Verzeker altijd op basis van taxatiewaarde. Zelf zoek ik bv een verzekeraar waar ik minstens 20.000 km per jaar mag rijden, ook in het buitenland klassieke rally's mag rijden, een perfecte totalloss/wrak en moeilijke onderelenregeling heeft; ik heb hem nog niet helemaal gevonden. Overigens, de antwoorden op veel vragen op dit forum over verzekeringen zijn terug te vinden in de polisvoorwaarden. De FEHAC heeft onlangs een test gepubliceerd waarin een aantal populaire (klassieker)verzekeraars à la consumentenbond is getest. Is een heel nuttig onderzoek, al was het alleen maar om te leren waar je naar moet kijken bij het beoordelen van een verzekering.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-05-2004 21:21 #68165 door
Beantwoord door in topic verzekeringen
Ik heb daar wellicht een oplossing voor, 0522-441444

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.