isolatie

• Bezoeker
  • Bezoeker
25-04-2004 20:35 #54790 door
isolatie is gemaakt door
Ik zit er aan te denken mijn amazon combi van top tot teen te voorzien van goed geluidsisolatie. Motorkap, schutbord (beide zijden?), vloer, de wanden in de bagageruimte, achterklep. <br>Heeft iemand hier ervaring mee? Hoeveel scheelt het in geluid en voor welke plaats is welke isolatie het beste? Ik ben blij met alle tips enz.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Bezoeker
  • Bezoeker
25-04-2004 23:03 #68273 door
Beantwoord door in topic isolatie
is al vaker over geschreven, kijk bij zoekfunctie. Met extra dempingsmateriaal op alle vlakken kan je verbetering bereiken, vergeet ook niet de raamgeleiders te vervangen, maar zolang de dakgoten erop zitten evenals het scheerraampje en je het schutbord niet dubbel hebt uitgevoerd, zal een Amazon nooit echt stil zijn.

• Bezoeker
  • Bezoeker
27-04-2004 01:13 #68272 door
Siang, zou je je opmerking over de raamgeleiders kunnen toelichten. Ik zie het verband niet.

• Bezoeker
  • Bezoeker
27-04-2004 11:56 #68271 door
in het totaal van de herrie die een oudere auto produceert neemt windgeruis ook een plaats in. Je kan je voorstellen dat een auto stiller wordt als de raamgeleiders en het deurrubber optimaal afsluiten. Geluid schijnt logarithmisch toe te nemen - wat dat ook moge betekenen - maar het komt hier op neer dat alle kleine beetjes helpen.

• Bezoeker
  • Bezoeker
10-05-2004 21:15 #68270 door
rij eens voor de lol met de auto dik 100 op de snelweg en zet hem dan eens in z'n vrij. Luister zonder de motorherrie waar lawaai vandaan komt, banden?tussenas?windgeruis?alle schutbordgaatjes dicht? n.b. een combi werkt inwendig als een geluidskast en zal per definitie heel moeilijk stil zijn.Toch geen imperiaal op het dak? overweeg overdrive of l85/15 banden achter, ik heb persoonlijk goede ervaringen ermee mits je ook de velgen aanpast. Als je motorgeluid wil aanpakken met isolatie let goed op brandveiligheid, zg. antidreunplaten dempen plaatwerktrillingen in portieren/achterklep/achterschermen. Alu binnenschermen in de wielbakken dempen ook