horten en stoten amazon

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-05-2004 15:04 #54764 door
horten en stoten amazon is gemaakt door
Onze amazon is in oktober gekeurd voor de apk en op kenteken gezet (ingevoerd uit Zweden) We hebben een groot aantal onderdelen van de motor vervangen. Nieuwe brandstofpomp, carburateur enz. De auto begint bij 50 km p/u te stoten. eerst dachten we aan een brandstofprobleem maar de benzinepomp doet het goed en hij zuigt ook brandstof aan. We hebben de vlotternaald opnieuw afgesteld maar nu maakt de auto helemaal geen snelheid meer. 30 km p/u is het maximum. Alleen als de choke geheel uitgetrokken is dan maakt hij snelheid. heeft er iemand een idee want misschien zien wij iets over het hoofd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-05-2004 16:54 #68376 door
Beantwoord door in topic horten en stoten amazon
Hallo Esther en PieterZet eerst de vlotternaald even terug in de oorspronkelijke afstelling. Probeer daarna het mengsel eens iets rijker te zetten door de mengschroef op de carburateur. Heeft dat geen effect kijk dan eens of je ergens valse lucht zuigt. Dat kan bij het spruitstuk zijn, maar ook bij de carburateur zelf.Succes,Jaap Blijleven www.volvo-classic.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-05-2004 17:17 #68375 door
Beantwoord door in topic horten en stoten amazon
Weet je zeker dat spruitstukpakking nog goed is? Door het aanzuigen van valse lucht verlies je vele pk's en reageert de motor nauwlijks meer op het gas pedaal. Tip: Laat de motor stationair draaien en een beetje warm worden. Pak vervolgens de plantenspuit en spuit water langs de spruitstukpakking. Als je motor dan ineens meer toeren krijgt en je ziet het water wegzuigen tussen de pakking dat weet je wat er aan de hand is. Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-05-2004 17:27 #68374 door
Beantwoord door in topic horten en stoten amazon
Membraam stuk wellicht?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-05-2004 20:55 #68373 door
Beantwoord door in topic horten en stoten amazon
Naald gewoon in de standaard stand hangen (zie boek. Membraam controleren, die verdenk ik het meest. Stationairschroef draaien is zinloos omdat dat alleen wat doet bij lage snelheid. Jij krijgt te weinig benzine en als ie het vroeger wel deed en alle sproeiers enz vast zitten en het membraam heel is (wat ik niet denk) dan moet ie gewoon lopen zonder met sproeiers en naalden te rommelen. Zelfs met de meest waardeloos afgestelde carb loopt ie nog minstens 100. Is je membraam goed dan zou ik maar eens naar de ontsteking kijken. Met een stroboscoop even kijken of de vervroeger werkt en of hij op tijd staat bij het goede toerental met de vacuumslang los. Mijn landrover is pas op de bank geweest. De ontsteking 6 graden later scheelde bijna 7 pk en een verbruik wat van 1:5 naar 1:8 gingSucces fred

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-05-2004 12:16 #68372 door
Beantwoord door in topic horten en stoten amazon
Esther en Pieter, wanneer je vragen steld over je auto moet je eerst goed vermelden over welk type onderdeel het gaat. In dit geval de carburateur het kan een Stromberg of SU zijn daar zit nogal verschil in.Ik denk ook zoals al gezegd is kijk de menbraam eens na, als daar een scheurtje in zit heb je de zelfde verschijnselen. (als het en stromberg is ??) Tip voor rijders met en stromberg carburateur neem altijd en reserve menbraam mee in de pechkoffer, als onderweg dit onderdeel het laat afweten zit je mooi te kijen.Vr.Gr. Kees Vos Ede

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.