apk utrecht

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-05-2004 09:19 #54758 door
apk utrecht is gemaakt door
Binnenkort moet ik mijn Auto APK laten keuren. Weet iemand een goed aders in de buurt van Utrecht die ook meteen reparaties uit kunnen voeren indien nodig?<br><br>Hoelag voordat de APK is verlopen kun je de nieuwe keuring laten uitvoeren en hoelang mag je nog met de auto rijden als de APK verlopen is?<br>bedankt Stefean

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-05-2004 09:27 #68403 door
Beantwoord door in topic apk utrecht
Hallo Stefan,Twee maanden voor afloop van de apk mag je de auto laten keuren met behoud van de originele datum. Na verloop van de apk mag je de weg NIET meer op, behalve naar een keuringsstation. Je kan een bekeuring krijgen, maar meestal krijg je tot een maand verlopen nog geen bon.Groeten, Rob Peereboom-niet bekend in utrecht-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-05-2004 09:51 #68402 door
Beantwoord door in topic apk utrecht
Hallo Stefan, ik heb goede ervaring met "van London" op de Croeselaan (bij de Jaarbeurs). De monteurs zijn Volvo-liefhebbers en zijn erg behulpzaam. Ik heb mijn 1800E daar al twee keer naar tevredenheid laten keuren.Dave Philippi,Utrecht

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-05-2004 20:25 #68401 door
Beantwoord door in topic apk utrecht
Stefan,Een APK kan tot twee maanden eerder dan de datum waarop het uitgevoerd moet worden. Later is in principe niet toegestaan. Een auto zonder APK is namelijk niet verzekerd.Adressen, voor de wat oudere Volvo, in de buurt van Utrecht zijn:Garage Buitenweg, met een 3-tal vestigingen in de regio en Visser & Visser in Leusden.De laatst genoemde is niet zo toegankelijk. De gebroeders stellen zich op het standpunt dat alleen door hun verhandelde auto's in onderhoud worden genomen.Groet en succes, Peter Overtoom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-05-2004 00:45 #68400 door
Beantwoord door in topic apk utrecht
Wat betreft het niet verzekerd zijn, verschilt dat waarschijnlijk wel per maatschappij. In mijn polisvoorwaarden staat niets over een verplichting van een apk-keuring. Ik ben bij Herasto verzekerd. Kijk dus eerst zelf even in de polisvoorwaarden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-05-2004 23:01 #68399 door
Beantwoord door in topic apk utrecht
Op advies van clubleden ben ik onlangs ook eens bij Van London aan de Croeselaan in Utrecht gaan kijken. In de etalage aan de Croeselaan staat een klassieke bestelwagen te glimmen en ik zag in de garage een Morgan, die kennelijk voor onderhoud werd ge-inspecteerd, staan. Voor mij een indicatie dat ik werkelijk beland was bij een garage met liefhebbers van klassiekers. Vervolgens gesproken met een monteur, die inderdaad bevestigde dat ik met mijn amazon bij Van London terecht kan. Onderhoud en herstelwerkzaamheden kunnen zij uitvoeren. Overleg ongeveer een week voordat de werkzaamheden moeten worden uitgevoerd met hen, en neem dan kentekenbewijs mee. Zij kunnen daarmee in den lande de onderdelen bestellen die ze nodig hebben.Ik heb mijn auto daar nog niet naartoe gebracht, omdat de apk pas eind augustus verloopt, maar ga haar deze zomer zeker bij Van London laten keuren en wanneer nodig door hen herstelwerkzaamheden laten uitvoeren. Voorheen deed ik dat bij een bedrijf in Moergestel met overigens goede service, maar nu het in Utrecht ook kan, kies ik daarvoor. Wettelijk (zie www.rdw.nl) mag een auto zonder apk noch staan op, noch rijden over de openbare weg, en moet geschorst worden. Dit kan voor een jaar. Daarna moet de auto goedgekeurd zijn of moet er opnieuw een schorsing worden aangevraagd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-05-2004 22:49 #68398 door
Beantwoord door in topic apk utrecht
Peter,Ik ben met mijn Kat en Alfa 2x naar garage Demkar in Utrecht geweest. Prima garage.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.