geheel of deel restauratie

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-05-2004 13:56 #54749 door
geheel of deel restauratie is gemaakt door
Hoi,Ik ben al een tijdje bezig met het restaureren/repareren van een P1800S. De wagen is afgekeurd op roest en ik heb besloten om bepaalde delen maar eens goed aan te pakken. Maar naar mate ik verder kom merk ik dat ik vrijwel de hele auto aan het restaureren ben. Voor de APK moesten de beide dorpels, en de achterschermen (onder) gerepareerd worden. Ik ben nu bezig de gehele achterkant van de wagen te restaureren. De dorpels ga ik nog (laten) doen. De voorkant zal ik ook gaan aanpakken (de voorschermen geheel voor onder). Uiteindelijk wil ik 'm opnieuw spuiten (in z'n orginele kleur). Tijdens het spuiten is de kans groot dat ik de motor (laat) reviseren.Kortom een hele hoop te doen. Maar ik vraag me nu af of het niet slimmer is om gelijk het interieur eruit te halen, de motor eruit, het geheel stralen en zo verder te werken (wat eigenlijk een gehele restauratie is). Ik ben er erg bang voor dat ik in een eindeloos project terecht kom. Met de delen zoals ik het nu aanpak is het nog te overzien. Is geheel restauratie veel meer werk (moet er veel meer uit/af)? Is het slimmer om te stralen ipv delen te schuren/staalborstelen? Heeft iemand tips?Groet,JaccoAls je wilt zien wat ik nu doe kan dat op www.classic.bymysite.nl/bymysite.v3/id/1...1-9324-569841EB66F4/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-05-2004 16:17 #68443 door
Beantwoord door in topic geheel of deel restauratie
Ha Jacco, ben met een soortgelijk project bezig met een 1800E en sinds de onvolprezen V-44 lascursus zit de vaart er weer in! De 1800 is totaal gedemonteerd, en dat zou ik wel aanbevelen vanwege in ieder geval de volgende 2 redenen: als je toch al zwaar aan het klussen gaat kun je maar beter het interieur, bedrading e.d. verwijderen, om beschadiging te voorkomen. Het werkt ook veel prettiger om vrijuit lekker te kunnen zagen, slijpen en lassen. De andere reden is, dat je -helaas, maar waar- veel andere plekken zult tegenkomen die ook moeten worden aangepakt. De grote vlakken heb ik handmatig kaalgemaakt (om wasbordeffecten t.g.v. stralen te voorkomen, de binnenzijde en kleine hoekjes zijn gestraald, en daarbij kwam de echte ellende tevoorschijn. Maar goed, als dat allemaal gerepareerd is, weet je zeker dat het perfect voor elkaar is. Op mijn eenvoudige huispagina staan enkele foto's: httpd.chello.nl/~a.vaanhold/.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-05-2004 18:02 #68442 door
Beantwoord door in topic geheel of deel restauratie
Als je het goed wil doen alles eruit. De meeste roest zit daar waar jij met het schuurpapier niet kan komen. Ik wil dit zelf ook nog gaan doen maar voorlopig is het een rijdende restauratie. Als ik dan alles een keer heb gehad gaat ie uitelkaar zodat het opbouwen lekker snel gaat en je niet ineens een enorme hoeveelheid onderdelen moet kopen. Want die oude deurrubbers enz staan niet op zo'n mooie auto. Ik ben net afsluitend bezig met zo'n project maar dan een motorfiets en ben al 5 jaar bezig. Een kantel of hefbrug en zelf kunnen lassen is wel heel handig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-05-2004 20:51 #68441 door
Beantwoord door in topic geheel of deel restauratie
Jacco, geef anders even je mailadres, dan mail ik wat meer foto's van restauratie en kantelbrug. Ik zou ook nog wat overige vragen willen stellen. Groeten, Arthur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-05-2004 22:56 #68440 door
Beantwoord door in topic geheel of deel restauratie
Arthur: mijn e-mail adres is jacco@bymysite.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-05-2004 13:18 #68439 door
Beantwoord door in topic geheel of deel restauratie
Hoi Jacco, leuke site! Wat betreft de keuze voor deel of gehele restauratie:Een deel restauratie kan in principe gewoon net zo degelijk zijn als een gehele, met het voordeel dat je het (vaak) kan doen terwijl je er ook nog mee kan rijden.Ik heb net afgelopen jaar mijn dagelijks gebruikte amazon behandeld in (ca 2 mnd) en ben al 3 jaar bezig met een gehele restauratie van een andere amazon.Kijk maar eens op www.tinustechniek.tk dan krijg je een goed beeld van wat het verschil is tussen een deel- en gehele restauratie...groeten Ben Flierman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.