kenteken vervangen?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-05-2004 13:37 #54720 door
kenteken vervangen? is gemaakt door
Even een algemene vraag die mij al enige tijd bezig houdt.Ik rij bijna dagelijks naar mijn werk en kom daarbij in Hilversum een autohandelaar tegen.Nu had deze een jaguar oltimer te koop staan. De prijs zal net "iets" boven mijn budjet zijn, maar het opvallenste was het kenteken.Op de kentekenplaat staat AA013 en een briefje op de auto vermelde dat deze wagen van de heer Berhard himzelf geweest is.Nu de vraag die mij bezighoud, stel je bent in staat deze auto te kopen, blijf je dan het aa nummer houden? Ik neem aan dat je als gewone man/vrouw niet met AA nummers mag gaan rijden?Vreemd genoeg zit de de orginele nummerplaat nog wel bij de auto, je zou verwachten dat die niet bij de auto meegeleverd worden.Weet iemand hoe dit zit zodat ik weer rustig s'avonds kan gaan slapen en over Volvo's kan gaan dromen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-05-2004 14:07 #68550 door
Beantwoord door in topic kenteken vervangen?
zoals jezelf ook al zegt, een 'normaal' persoon mag niet met een AA kenteken rondrijden. Ik vind het ook zeer vreemd dat deze auto met AA in de showroom staat, maar let wel: je kan blauwe platen natuurlijk zo laten drukken/persen, dus ook met AA erop, want had het koninklijk huis eigenlijk niet AA met twee cijfers erbij? En nu sinds kort een andere combinatie omdat die cijfers op waren. Ik denk dus dat het gewoon een verkooptucje is, maar het kan natuurlijk wel dat de auto van de prins is geweest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-05-2004 15:24 #68549 door
Beantwoord door in topic kenteken vervangen?
Je maag aannemen dat simpele stervelingen zoals jij en ik niet mogen rijden met platen die gereserveerd zijn voor het koningshuis. Maar hetzelfde geldt ook voor diplomatieke platen, of platen van de landmacht, e.d. Dat geldt trouwens ook voor buitenlandse platen. Ze mogen er rustig mee in de showroom staan, als je gaat proefrijden krijg je toch even zo'n groene handelaarsplaat erop...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-05-2004 22:19 #68548 door
Beantwoord door in topic kenteken vervangen?
De auto was overigens wel van de prins.Het was toevallig deze week op TV, ik weet niet meer in welk programma.Daar werd ook gezegd dat de auto bij de betreffende handelaar stond.Ik ben het met de anderen eens, dat je nooit met die platen mag rijden, ik vermoed dan ook dat je bij de RDW een ander "oud" nummer mag aanvragen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.