zoemer

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-05-2004 16:24 #54710 door
zoemer is gemaakt door
Ik ga een verklikker plaatsen om te waarschuwen dat de lichten nog branden als ik de auto van het contact haal. Waar installeer ik de plus van de zoemer en waar de min in het zekeringenkastje?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-05-2004 16:39 #68593 door
Beantwoord door in topic zoemer
de plus tak je af van een draad die (alleen) onder spanning staat als de verlichting wordt ontstoken, bv. van een draad die naar de dashbordverlichting gaat. de min tak je af van het deurkontakt dat het aan/uit van de binnenverlichting regelt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-05-2004 16:46 #68592 door
Beantwoord door in topic zoemer
OK, maar welke zekeringen zijn dat? Van onder naar boven?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-05-2004 22:37 #68591 door
Beantwoord door in topic zoemer
de zoemer wordt niet op of aan de zekeringenkast geplaatst, maar veel verder in het circuit. in principe hoef je je helemaal niet druk te maken over de zekeringen, de wijze van plaatsen zorgt er vanzelf voor dat de zoemer wordt afgezekerd, n.l. via het verlichtingcircuit. gewoon aansluiten dus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-05-2004 09:21 #68590 door
Beantwoord door in topic zoemer
Toch maar op de zekeringskast gemonteerd. De draden door een van de gaten geleid die er zitten. Een op de onsteking en een op de zekering van het licht. De zoemer met kleine schroefjes op het bord gemonteerd vlak achter de grendel van de motorkap. Apparaat functioneert prima.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.