bestellen bij ipd usa ??

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-05-2004 00:05 #54708 door
bestellen bij ipd usa ?? is gemaakt door
ik heb aan IPD (usa) gevraagd wat het kost om Amazon spullen naar Nederland te krijgen. Voorbeeld: een Weber carb set en een dikke stab.stang. Kosten onderdelen: 680 dollar. Vrachtkosten: airmail 128 $, per schip 59 $ en met UPS 203 $. Heeft iemand ervaring met het laten komen van spullen uit de USA? Hoe lang duren bv de verschillende opties?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-05-2004 01:16 #68608 door
Beantwoord door in topic bestellen bij ipd usa ??
Per UPS duurt het een dag of 2 a 3 (Let op je moet daar invoerrechten voor betalen en die rekenen ze ook nog over de vrachtkosten)heeft een collega van mij met een "letherman-tool" gedaan),je kan via internet dan precies volgen waar je spullen liggen (tot en met het in en uitklaren bij de douane krijg je via email te horen.Airmail en per schip heb ik geen idee (hoewel dat laatste best wel eens een maand zou kunnen duren;-)) Zijn die spullen hier niet voor die prijs te krijgen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-05-2004 07:18 #68607 door
Beantwoord door in topic bestellen bij ipd usa ??
Misschien heeft het niks met je vraag te maken maar de spullen die je beschrijft zijn in de buurt ook te koop. Nordrive verkoopt ook stabilisatorstangen en in Duitsland zijn er ook twee die dit soort spul op voorraad hebben t.w Buttkereit en Wagner&Gunther. In nederland moeten er ook wel zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-05-2004 08:06 #68606 door
Beantwoord door in topic bestellen bij ipd usa ??
<p>Onderdelen uit de USA laten komen is een kostbare zaak. Zelf heb ik het een aantal keren gedaan toen ik een Corvette had, maar ik kan het niemand aanbevelen, tenzij geld geen rol speelt... <BR>Het is niet alleen de kostprijs en de vracht, maat ook de invoerrechten en BTW die er nog eens een keer overheen komen. In de tijd van de gulden vermenigvuldigde je de USA-kostprijs met de factor 4 en dan had je zo ongeveer het totaalbedrag in NLG wat je uiteindelijk kwijt was. En daar werd je echt niet vrolijk van. Airmail gaat redelijk snel, surface mail duurt al gauw drie, vier weken of langer. <BR>Een IPD-stab.stang in NL vinden valt inderdaad niet mee. Heel misschien Slubo, daar vond ik vorig jaar nog een exemplaar voor een Katterug. Voor een Weber zou je ook eens op Ebay kunnen kijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-05-2004 08:54 #68605 door
Beantwoord door in topic bestellen bij ipd usa ??
Slubo heeft volgens mij ook weber-kits ik heb daar wel eens naar geïnformeerd.Ik geloof dat ze leverancier zijn van IPD onderdelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-05-2004 14:54 #68604 door
Beantwoord door in topic bestellen bij ipd usa ??
Pieter,Günther en Wagner zitten onder de rook van Hamburg maar staan ook altijd op de Volvo beurs.Ev. kunnen ze je bestelling meenemen.Flok Boer van Nordrive navigeert veel rallies,via een van hen is het goedkoper dan zelf doen. Op de laatste beurs heb ik4x Bilstein en een voorste stabilisatie bar gekocht, was zelfs een aanbieding.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-05-2004 16:52 #68603 door
Beantwoord door in topic bestellen bij ipd usa ??
bedankt vrienden voor de reacties en adviezen; Slubo was IPD dealer en heeft vrijwel niets meer van IPD. Ik kom soms wel eens een tweetraps Weber tegen, maar vaak gebruikt en zonder (benodigd) spruitstuk. Een goede 25 mm stb.stang ben ik nog niet tegenegekomen. Ik zal in ieder geval de genoemde adressen nog eens benaderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-05-2004 21:25 #68602 door
Beantwoord door in topic bestellen bij ipd usa ??
Was zelf ook op zoek bij IPD naar die stang voor de Combi. Is inderdaad onbetaalbaar, zelfs met de huidige dollarkoers. Ik heb vorige week wel prijzen gehoord bij Martens waar je al vrolijker van wordt. Ik heb trouwens destijds een Pertronix Ignitor gekocht bij IPD. Kennelijk zat die onder een grens (is op te zoeken bij de douane op hun site) want ik hoefde geen BTW en invoerrechten te betalen, dan wordt het opeens wel héél interessant.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-05-2004 16:54 #68601 door
Beantwoord door in topic bestellen bij ipd usa ??
BCCP te Gramsbergen adverteert met Weberconversies. Stabilisator is wellicht te halen bij Buttkereit of Wagner & Günther.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.