documenten bij import wagen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-06-2004 12:21 #54685 door
documenten bij import wagen is gemaakt door
Ik ben op dit moment een wagen aan het kopen die een tijd terug geimporteerd is uit Amerika. Er zit een document bij van (volgens mij) de douane, met daaraanvast een aankoopbewijs van in de USA. Op het document staat dat er een bedrag betaald is (BTW?). Zijn er speciale dingen waar ik op moet letten. Zou jammer zijn als ik straks bij de RDW sta en ze me daar zeggen dat het toch niet klopt en de auto de weg niet op mag. Ik heb de douane gebeld en die zeiden me dat ik naar een douane post met het document moet, maar dat kost me dagen (eerst het document bij de huidige eigenaar ophalen, dan weer naar een douane punt), maar als het nodig is....Iemand tips/ervaringen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-06-2004 14:52 #68697 door
Beantwoord door in topic documenten bij import wagen
Heb alleen ervaring met Engeland en Italie import ,maar om een lang verhaal kort te maken ,ja je moet de auto officieel invoeren (gezien de leeftijd(ik neem aan dat het over een amazon of katterug gaat) geen kosten).Dan krijg je een papiertje dat de wagen is ingevoerd en die heeft de RDW weer nodig (althans zo was het 5jaar geleden)Je zou de RDW eens kunnen vragen wat ze precies nodig hebben(er zal wel't 1 en ander verandert zijn)Suc6

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.