wanbetalers......

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2004 19:50 #54675 door
wanbetalers...... is gemaakt door
Beste allemaal, na bijna 2.5 maanden ga ik het toch op de site zetten temeer omdat de lichtschakelaar nog steeds wordt gevraagd hier op de markt. Ik heb er een aan hem verstuurd voordat het geld binnen was. Euro 18 incl. euro 5 voor het verzenden is niet teveel voor een werkende schakelaar die rechtstreeks uit een sloper kwam en daar getest was.Betalen ho maar, telefoontjes bantwoorden idem en ik ben met stomheid geslagen dat iemand die ook verenigingslid is zoiets doet temeer omdat hij het voor de goede gaat bederven.Ik heb hem aangeboden de zaak terug te nemen, daar ik vermoed dat hij het spul niet nodig heeft en hem alleen verzocht allen de verzendkosten te betalen, maar ook dat is teveel gevraagd.Nogmaals , de euro 20 kan ik echt wel missen, maar de manier waarop zit mij dwars. Even de frustratie eruit en ik hoop dat hij alsnog betaald....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2004 20:56 #68745 door
Beantwoord door in topic wanbetalers......
Dergelijke zaken zijn inderdaad frustrerend en zulke geintjes verpesten het in de toekomst tevens voor anderen. <br>Aan jou ligt het in iedergeval niet Ernest (je bent toch Ernest Zethof?), maar wie weer is er bij die knakker prive wel iets gebeurt waardoor hij dus ook niet zijn advertentie kan verwijderen (geen internet-verbinding meer ofzo... (maar bedoel eigenlijk meer ernstige zaken))<br>Succes met de afhandeling in ieder geval.<br>Ben Flierman

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2004 09:02 #68744 door
Ik heb diverse zaken gekocht en verkocht via Marktplaats.nl en daarbij steeds bij verkopen betaling vooraf geeist en bij kopen zelf eerst betaald. Nooit een probleem gehad behalve die ene keer toen ik iets verkocht en het opstuurde zonder de betaling af te wachten. Toen moest ik heel erg lang bidden en smeken voordat ik mijn geld kreeg. Maar hoe je het ook wendt of keert er blijft een risico. Zelfs opsturen onder rembours (bij lage bedragen niet rendabel) bestaat het risico dat het pakket geweigerd wordt waarna de verzendkosten voor rekening verkoper komen. Het enige alternatief is verkopen via Ebay (geen ervaring mee overigens)waarbij je wanbetalers of leveranciers openlijk waardering of afkeuringscijfers kunt geven.Maar wie kwaad wil kan ook daar zijn slag slaan door onder nieuwe namen en identiteiten te gaan opereren. Het koop en verkoopverkeer binnen de vereniging zou je kunnen beveiligen door een black list o.i.d. te maken. Maar dan worden er misschien onschuldigen aan de schandpaal genageld. Kortom, er is allemaal maar bitter weinig tegen te doen. Hopelijk is het toch een uitzondering. Mijn stelregel is: De meeste mensen zijn eerlijk, sommigen zijn laks, weinigen echt oneerlijk. Gezien de hoogte van het bedrag en het feit dat je de identiteit van de bewuste persoon kent, denk ik dat hij tot de middelste categorie behoort.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2004 10:11 #68743 door
Ik heb eens nagezocht in ons ledenbestand en de naam die bij de gevraagde lichtschakelaar staat komt in ons bestand niet voor. Misschien zijn er wel leden die onder hun lidnummer en pincode anderen in laten loggen, er is volgens mij van alles mogelijk en fraudeurs zullen er altijd blijven, ik adviseer eerst betalen en dan pas de spullen leveren, het is in feite net als in een winkel.groetenMarcel

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2004 11:32 #68742 door
Tsja, als marcel de betreffende persoon niet in zijn ledenbestand kan vinden is dat niet te doen lijkt mij. Jullie zaten zeker op hetzelfde moment te typen?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2004 17:21 #68741 door
Misschien kan je het bestuur vragen er een telefoontje aan te wagen.Dan horen we de zaak van 2 kanten.Als hij niet reageert wat mij betreft ROYEREN als lid.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2010 14:10 #68740 door
Foei toch heer ...... ......, tja , dan ben ik ook nieuwsgierig......

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD