zuinigheidrecord

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-06-2004 17:21 #54674 door
zuinigheidrecord is gemaakt door
Heb de afgelopen 2 dagen mijn verbruik-record verbeterd. Niet dat ik specifiek bezig ben om een zo goed mogelijke score te halen, maar ik reken het bij elke tankbeurt wel even uit.<br>Heb 275 km gereden waarvan 200 snelweg, in de spits, met file, en moest 24,89 liter tanken, dat geeft dus 1:11. En dat terwijl ik toch behoorlijk mee rij met 130+ kmh...<br>Zijn er mensen die daar nog een schepje bovenop kunnen doen, was wel benieuwd.<br>Betreft hier een amazon, met B18A en 5-bak.(blok komt trouwens te koop, zie Markt)<br>Ben Flierman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-06-2004 18:26 #68756 door
Beantwoord door in topic zuinigheidrecord
Volgens mij ben je je blok aan het promoten of in je eigen portemonnee aan het .....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-06-2004 20:08 #68755 door
Beantwoord door in topic zuinigheidrecord
Hoi Ben, gefeliciteerd! Het kan dus wel een "zuinige" amazone. Was dit op gas of bensin?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-06-2004 21:04 #68754 door
Beantwoord door in topic zuinigheidrecord
130+ rijden en dan 1 op 11, zal wel geen gas zijn. Ik heb met m'n B20A i.c.m. vakantiebelading op benzine ook 1:11,3 gehaald (met een te rijk lopende carburateur!).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-06-2004 21:09 #68753 door
Beantwoord door in topic zuinigheidrecord
Lennard 1:11,3 maar dan wel op benzine inderdaad. Ik rij op gas dus eigenlijk niet helemaal te vergelijken. Heb jij ook een overdrive Lennard?<br>Gaan er nog mensen over heen qua verbruik?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-06-2004 21:10 #68752 door
Beantwoord door in topic zuinigheidrecord
<p>Ben, even voor mijn beeldvorming (ik kom tenslotte pas kijken in Volvoland en weet weinig van Amazons): Een Amazon met B18A plus vijfbak en een snelheid van 130+ km/u... Ben je dan aan het planken of heb je nog over? Welke eindoverbrenging heb je trouwens en is er ook aan die B18A "geknutseld"?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-06-2004 21:20 #68751 door
Beantwoord door in topic zuinigheidrecord
Gert, met 130 km/u ben ik nog lang niet aan het planken. Met de 5-bak rij ik plankgas (laatst toevallig geprobeerd) 160 kmu op de teller. Met een vierbak zit de top zo ongeveer op hetzelfde. Dit vanwege het gebrek aan koppel in z'n 5, en meer pk's in z'n 4 (meer toeren).<br>Volgens mij is bij zowel de amazons als de latere typen (140/200) met overdrive de top zelfs alleen in z'n 4 te halen en niet in z'n 5 / overdrive.<br>Mijn eindoverbrenging is standaard sedan: 1:4,1.<br>Wat betreft geknutsel: ik heb de uitlaatpoorten van de B18A heel iets bewerkt, maar eigenlijk alleen om de harde klepzetels perfect te laten aansluiten voor een goede flow. Waarschijnlijk loopt de motor hierdoor heel iets efficienter, in iedergeval niet harder/sneller. <br>Ben<br>Ps Gert: hoe staat het met de wegligging van de PV?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-06-2004 12:48 #68750 door
Beantwoord door in topic zuinigheidrecord
Nee, geen overdrive. En ik moet toegeven dat de 1:11,3 een record is behaald op een vakantierit was van rond de 100 km/u. Mijn LPG-record is 1:9,5. Mijn gemiddelde op LPG ligt eerder rond de 1:8.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-06-2004 23:51 #68749 door
Beantwoord door in topic zuinigheidrecord
Met mijn vorige motor (B20E onderblok, D nokkenas, standaard cilinderkop, tweetraps Weber, 4-2-1 spaghetti) reed ik op LPG, vanuit Zeden naar huis in de zomer met dakbak op de auto en meer vakantiebepakking achterin 1:10 bij een constante snelheid van 140 km/u. Mag ik mezelf nu de zuinigste rijder noemen?Dit alles in een 142.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-06-2004 10:24 #68748 door
Beantwoord door in topic zuinigheidrecord
He robert waar ligt Zeden...<br>Maar 1:10 bij 140kmu is denk ik inderdaad nog een betere waarde! (alleen heb jij misschien wel mooie stukken snelweg gehad (zonder files ed.))<br>Hoedanook, zeker netjes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.