amazone met b230f
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2004 22:06 #54660
door
amazone met b230f is gemaakt door
Hallo volvofielen.Ik ben nu net klaar met de inbouw van eenB230F blok en een automatenbak AW71.Ik zou wel eens willen weten wat hierover de meeningen zijn en of er meer leden zijn diedit wel eens gedaan hebben want het was een bereklus (wel leuk om te doen)alleen moet jegeen injectie nemen dit is erg lastig.Nou laat jullie mening maar eens horen!! joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2004 22:17 #68833
door
Beantwoord door in topic amazone met b230f
Er is minstens één andere Amazon met B230, alsmede de 2300 ES van Wiebren de Jong.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2004 23:22 #68832
door
Mijn mening? Respect! Als ik de tijd had zou ik me er graag zelf eens in willen verdiepen. Trouwens, het leven begint bij 1 bar (we need boost, captain!
)

- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2004 07:58 #68831
door
<p>Met betrekking tot die AW71 veronderstel ik dat je je transmissietunnel een stuk breder hebt moeten maken. Heb je hem echter zo ver verbreed dat je de oliepeilstok zonder modificaties kunt gebruiken? Zelf heb ik er ook een AW71 liggen voor inbouw in een PV444. Het koppelingshuis heb ik echter laten aanpassen, zodat het past op een B20. Afgaande op wat ik hoor van anderen schijnt een B230 niet bepaald een betere motor dan een B20 te zijn, maar blijkbaar denk jij daar anders over....?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2004 14:05 #68830
door
Joost: Goed man! <br>Ik heb zelf ook gedacht om een OHC-blokkie in mijn project amazon te zetten, liefst ook iets van een B23ET of zo. Ik zie er vanaf omdat ik het toch net te veel het karakter van de auto vind aantasten. <br>In mijn dagelijkse amazon rij ik met een M47, 5-bak uit de 240. Mijn project amazon krijgt ook een automaat, een AW71<b>L</b>. Het blok dat ik hier voor wil zetten zal een B20 worden wellicht opgeboord naar 2,2 liter... (zie:
www.tinustechniek.tk
)
Wat is jou voornaamste reden voor een B230? Meer vermogen en minder geluid / onderhoud / storingen? Met aanpassingen kun je de B20 ook tot 200 pk krijgen als je wil. Turbotje, of blower, ook leuk.
Hoe heb jij je blok staan? Schuin of rechtop? Een vriend van me heeft ook een B23 met M46 in z'n amazon en heeft hem schuin geplaatst. Zelf zou ik hem rechtop zetten voor het 'orginele effect'. Dan moet je dus wel de oliepan en -pomp aanpassen, evenals de spruitstukken en koppelingshuis, nog meer werk dus...
Heb je foto's? Ben namelijk wel benieuwd hoe het er in hangt? En natuurlijk: hoe rij het?Groeten Ben
Wat is jou voornaamste reden voor een B230? Meer vermogen en minder geluid / onderhoud / storingen? Met aanpassingen kun je de B20 ook tot 200 pk krijgen als je wil. Turbotje, of blower, ook leuk.
Hoe heb jij je blok staan? Schuin of rechtop? Een vriend van me heeft ook een B23 met M46 in z'n amazon en heeft hem schuin geplaatst. Zelf zou ik hem rechtop zetten voor het 'orginele effect'. Dan moet je dus wel de oliepan en -pomp aanpassen, evenals de spruitstukken en koppelingshuis, nog meer werk dus...
Heb je foto's? Ben namelijk wel benieuwd hoe het er in hangt? En natuurlijk: hoe rij het?Groeten Ben
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-06-2004 22:13 #68829
door
Welkom bij de B 23 club.Zelf rij ik al weer zo'n 4 jaar met een B 23 ( enkele Pierburg carburateur ) in m'n amazone, en nog steeds probleemloos.Wel heb ik de contactpunten vervangen door een elektronische ontsteking.Dit gaf een veel beter stationair toerental en natuurlijk geen punten stellen meer.Wanneer iemand overweegt om met dit avontuur te beginnen , raadt ik hem aan de B 230 A te nemen .Deze motor is de doorontwikkelde B23 maar heeft minder inwendige wrijvig .Ook is deze uitgerust met de ( simpele ) elekronische ontsteking.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2004 18:16 #68828
door
wat is nou weer een 2300 es
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-10-2005 18:07 #68827
door
Waar heb je het kopphuis laten aanpassen? Fotootje
BVD GER
BVD GER
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-10-2005 19:28 #68826
door
- Sjors H (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
03-01-2008 08:47 #68825
door Sjors H (GAST)
Beantwoord door Sjors H (GAST) in topic amazone met b230f
<p>Joost, Ton wat is de link naar de site van het ombouw project? Ben erg benieuwd!</p>