overschrijven auto

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-06-2004 21:22 #54643 door
overschrijven auto is gemaakt door
Hoi, ik wil een nieuwe Volvo Amazone kopen en mijn oude inruilen. Nu is het geval dat mijn auto op de naam van mijn vriendin staat en dat zij voor vier maanden op wereldreis is. Is het mogelijk een auto te verkopen/inruilen? Ik heb wel alle papieren, maar ben niet de directe eigenaar?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-06-2004 21:34 #68890 door
Beantwoord door in topic overschrijven auto
Als ik het mij goed herinner, moet alleen de koper zich legitimeren. Naar mijn mening hoeft de verkoper niet eens mee naar het postkantoor, als de koper de papieren maar bij zich heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-06-2004 22:20 #68889 door
Beantwoord door in topic overschrijven auto
Tijdens overschrijving heb je het deel nodig dat heel toepasselijk "Overschrijvingsbewijs" heet en deel II.<p>Als je de tekst op je Overschrijvingsbewijs leest blijkt het volgende: <br>Feitelijk hoeft voor overschrijving de huidige eigenaar niet mee naar het kantoor. Je geeft hem/haar n.l. het Overschrijvingsbewijs en jouw Deel II. De nieuwe eigenaar legitimeert zich en laat het Overschrijvingsbewijs zien en geeft jouw Deel II af. Jouw Deel II wordt ontwaard en aan hem/haar teruggegeven. Hij/zij krijgt een nieuw Deel II en een vrijwaringsbewijs. De nieuwe eigenaar geeft jouw je ontwaarde Deel II en het vrijwaringsbewijs en houdt het overschrijvingsbewijs. Jij geeft hem/haar Deel I. That's it.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-06-2004 23:14 #68888 door
Beantwoord door in topic overschrijven auto
With or withour her consent?? 't gaat me geen bal aan, maar zoals je het schrijft maakt me toch een beetje nieuwsgierig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-06-2004 10:07 #68887 door
Beantwoord door in topic overschrijven auto
Natuurlijk met haar toestemming. Destijds heb ik zelf de auto betaald maar omdat ik toen nog net 23 was, kon ik hem niet verzekeren tegen een 'normaal' bedrag. Mijn vriendin was wel 24. Vandaar dat we de auto op haar naam hebben gezet.<br>Op dit moment zit er nog APK op de auto. Als zij terug komt van haar wereldreis niet meer. Het is dus makkelijker nu de auto te verkopen.<br>Ik moet wel toegeven dat het verhaal als een perfect auto-zwendel verhaal klinkt. Maar soms is alles eerlijk ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-06-2004 17:21 #68886 door
Beantwoord door in topic overschrijven auto
Je houdt dus echt van oldtimers!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-06-2004 21:34 #68885 door
Beantwoord door in topic overschrijven auto
hi, hi. yep vooral van de ronde vormen ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-06-2004 22:37 #68884 door
Beantwoord door in topic overschrijven auto
Heb het volgende gevonden op www.3vo-flevoland.nl/Wetgeving/Kentekens.htm

Overschrijven Het overschrijven van een kenteken tussen particulieren verloopt niet altijd vlekkeloos. Mogelijk komt dit omdat de procedure niet helemaal bekend is. Bij postkantoren liggen vanuit de Rijksdienst voor het Wegverkeer folders met de regels. Desondanks hierbij kort de procedure: De verkoper geef aan de koper deel II en het kopie deel III/overschrijvingsbewijs. Deze gaat met deze delen naar het postkantoor. De koper moet dan de volgende legitimatiepapieren bij zich hebben: een geldig rijbewijs of een geldig paspoort. Bij het paspoort moet ook een uittreksel van het bevolkingsregister aanwezig zijn, dat niet ouder is dan 3 maanden. Voor een buitenlander die in Nederland woont en zijn buitenlandse rijbewijs heeft laten registreren, mag ook dit rijbewijs worden gebruikt. Als je een auto koopt bij een autohandelaar en deze heeft geen automatische verbinding met de Rijksdienst, dan kun je deze autohandelaar machtigen. De autohandelaar moet nu naar het postkantoor. Hij moet wel in het bezit zijn van jouw rijbewijs of jouw paspoort met het uittreksel uit het bevolkingsregister. Dit mag alleen het echte rijbewijs of paspoort zijn. Een fotokopie van het rijbewijs of paspoort is niet toegestaan. Je moet zelf bekijken of je dit document wel afgeeft. Je verliest het uit het oog en weet niet wat er in tussentijd mee kan gebeuren. Persoonlijk meegaan is de beste oplossing. Wanneer je een auto koopt bij een garagebedrijf dat wel een geautomatiseerde aansluiting heeft met de Rijksdienst is het tonen van de legitimatie ook verplicht. Van het postkantoor krijgt de koper terug: het ongeldig gemaakte oude deel II; het overschrijvingsbewijs (kopie deel III wordt nu automatisch vervangen door een overschrijvingsbewijs); een vrijwaringsbewijs; een nieuw deel II en de legitimatiebewijzen. Met deze stukken gaat de koper terug naar de verkoper. Deze krijgt nu het oude deel II en het vrijwaringsbewijs. Pas hierna geeft de verkoper deel I af. Als de financiële afwikkeling is geregeld is de overschrijving rond en kan de auto meegegeven worden. De nieuwe eigenaar is verplicht op het moment dat hij de delen II en het kopie deel III/ overschrijvingsbewijs van de verkoper heeft ontvangen, binnen één week de overschrijving af te ronden. Als hij dit niet doet kan er een proces-verbaal volgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.