tweejaarlijkse apk

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-06-2004 19:57 #54624 door
tweejaarlijkse apk is gemaakt door
Dit las ik in de nieuwsbrief van first floor classics, misschien leuk om te weten:Op het moment is het nog zo dat alle auto’s ouder dan drie jaar ieder jaar een APK keuring moeten ondergaan, dus ook uw klassieker. Echter is er goed nieuws. Onlangs heeft de kamer een voorstel van minister Peijs overgenomen om voertuigen met een bouwjaar van voor 1960 van de APK plicht uit te zonderen, en bij voertuigen ouder dan 30 jaar de frequentie van APK keuringen terug te brengen van jaarlijks naar tweejaarlijks. De minister heeft dit besloten omdat het aantal afkeuringen van klassiekers door het goede onderhoud, en doorgaans niet veel gereden kilometers per jaar te verwaarlozen is. Ook brengt het keuren van een klassieker vaak organisatorische problemen met zich mee vanwege de specifieke kennis voor deze voertuigen, en bepaalde APK punten die afwijken van nieuwe automobielen. De exacte datum waarop dit ingaat zal door het ministerie later bekend worden gemaakt ( bron bovagkrant juni 2004 )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-06-2004 10:53 #68970 door
Beantwoord door in topic tweejaarlijkse apk
Ik heb gelezen dat het ongeveer nog wel 2 jaar kan duren voordat de wetgeving hier omtrent rond is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-06-2004 12:29 #68969 door
Beantwoord door in topic tweejaarlijkse apk
Dat geeft niet ,de meeste oldtimers verruilen niet zo snel van eigenaar ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-06-2004 17:43 #68968 door
Beantwoord door in topic tweejaarlijkse apk
hoezo geeft niet???? je moet toch jaarlijks naar de apk, ook al was en blijf je eigenaar......?en Hillebrand: waar heb je gelezen dat dat nog jaren duurt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-06-2004 12:06 #68967 door
Beantwoord door in topic tweejaarlijkse apk
Pieter ik bedoel dat je uiteindelijk dan toch wel in aanmerking gaat komen om van deze regeling gebruik te mogen maken ,duurt alleen wat langer :-(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.