knetterend geluid + diverse vragen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-06-2004 16:11 #54611 door
Ik heb nu ongeveer mijn eerste 5000 kilometers gereden met de volvo amazone b20 en het is alweer tijd voor de volgende APK keuring. ondertussen geprobeerd voor de eerste keer kleppen gesteld en achteraf gezien is dat best leukenfin, ik heb eigenlijk een paar vragen voor jullie:1) kleppen stellen: In het onderhoudsboek van v44 staat voor mijn motor een klepspeling van 0.40-0.45 mm. daarentegen rijd ik voornamelijk op gas en heb gehoord dat ik de uitlaatklep dan beter iets ruimer kan zetten (0.50), klopt dit?2) knetterend geluid: Na regen of vochtig (kan ook koud) weer hoor ik bij een koude motor knetterend geluid bij mid/hoge toeren. Dit geluid verdwijnt nadat de motor iets warmer is geworden. ik heb bougies + bougiekabels + kabel naar bobine vervangen maar het probleem blijft zich afspelen. Wat zou het nog meer kunnen zijn?3) ik moet telkens m'n remdruk opbouwen voordat ik fatsoenlijk kan remmen en heb daarom geprobeerd mn systeem te ontluchten. helaas is het ontluchtingsnippel van de achterrem zodanig geroest(waarom maken ze die niet van roestvrij staal) dat ik hem graag wil vervangen, kan je die er gewoon zo uitdraaien of moet de remtrommel er eerst af? ben eigenlijk ook bang dat ie gewoon afbreekt. Zoja, is er iemand in de buurt van Veghel (uden, eindhoven, den bosch) die een trommeltrekker heeft en die ik eventueel kan lenen?4) ik weet dat dit eigenlijk op markt thuis hoort, maar ik denk dat de meeste mensen hier kijken. ik zoek namelijk nog een nieuwe, liefst tweedehandse linker voorscherm. die er nu op zet is namelijk zo rot dat lassen eigenlijk geen zin heeft. een andere keuze is een kunststof voorscherm maar ik heb gelezen dat die slecht passen.sorry voor de lange post, ik ben op dit moment een beetje amazon-gekgroetentony van straten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-06-2004 17:08 #69014 door
Beantwoord door in topic knetterend geluid + diverse vragen
Hallo Tony,ad 1) Hou voor de inlaatkleppen een speling aan van .45 en voor de uitlaatkleppen .45 of .50 Het maakt niet zo heel veel uit. Zie hiervoor ook de techniekpagina's van regio midden, te vinden op members.lycos.nl/MichielvD/V44-Midden/index.htmlad 2)Wat bedoel je met een knetterend geluid? Het overspringen van een vonk of het geklepper van metaal? ad 3) Zorg er eerst voor dat je remmen ontlucht worden. Veiligheid voorop! Dan kan je altijd nog een nieuwe nippel plaatsen. Op de nippel hoort een rubberen afdekkapje. Als je de nippel eraf draait, zul je waarschijnlijk opnieuw je remmemn moeten ontluchten, omdat je daarbij remvloeistof verliest. Omdat wordt aanbevolen iedere 2 jaar de remvloeistof te vervangen, lijkt het mij dat je niet daarvoor eerst een trommel moet trekken. Met de auto op een brug zou het ook moeten gaan, lijkt mij. Maar ik heb het zelf nog nooit gedaan.ad 4) Toch even op Markt een advertentie plaatsen of zoek de commerciele sites af (te vinden via volvo.pagina.nl)Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-06-2004 17:45 #69013 door
Beantwoord door in topic knetterend geluid + diverse vragen
@ knetteren: dit lijkt me lekstroom door niet schone hoogspanningskabels. Heel goed de bougie kabels schoonmaken en daarna inspuiten met WD-40, dan hoort het rustig te zijn. Stel dat je dit laat bestaan en je hebt ineens brandstoflekkage, dan heb je een potentiele explosieve situatie aan de hand.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-06-2004 17:52 #69012 door
Beantwoord door in topic knetterend geluid + diverse vragen
Stel je achter remmen eerst eens (ga er even vanuit dat je voor schijven hebt) Je hebt namelijk kans dat je remvoering zover weg is dat je niet meer kan stellen (en dan ook geen druk meer op kan bouwen),als je dan pech hebt moet ook je je remcilindertjes vervangen (vergeet je nippel niet ;-))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-06-2004 20:49 #69011 door
Beantwoord door in topic knetterend geluid + diverse vragen
Simpele test is je handrem een paar tandjes aantrekken.Als het remmen dan weer goed gaat is het zoals al gezegd is, achterremmen stellen, of als dat niet meer gaat, nieuwe schoenen achter.Meestal zit de stelbout ook muurvast, dus dan heb je inderdaad de trekker nodig om e.e.a. te vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-06-2004 21:49 #69010 door
Beantwoord door in topic knetterend geluid + diverse vragen
Tony, ik heb een remtrommelterkker liggen voor het geval je hem nodig mocht hebben(omgeving Eindhoven) Geef even je E-mailadres

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-06-2004 00:43 #69009 door
Beantwoord door in topic knetterend geluid + diverse vragen
iedereen bedankt voor het reageren, ik heb weer genoeg informatie om aan de slag te gaan met de volvom'n E-mailadres is beat@home.nl , bedankt alvast voor je aanbieding Han Misdom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-06-2004 10:16 #69008 door
Beantwoord door in topic knetterend geluid + diverse vragen
en wat het knetteren betreft: start bij duisternis de motor en kijk onder de motorkap. is er lekstroom, dan zie je dat direct( blauwe vonkenregen, best mooi om te zien eigenlijk..............).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.