restauratie p1800

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-07-2004 15:12 #54548 door
restauratie p1800 is gemaakt door
Bij de voorjaarsrit van de p1800's was iemand die zijn P1800 in Polen had laten klaarmaken/spuiten.Ik wil mijn P1800 ook laten restaureren en heb daar best wat geld voor over maar de NL bedrijven zijn voor mij onbetaalbaar geworden. Ik ben nu over de grens aan het kijken. Ik zie weleens adv. over Nieuw-Zeeland maar dan is het verschepen een dure bijkomstigheid. Weet iemand in voormalig Oost-Duitsland/Oostblok goede adressen of misschien zelfs wel in Belgie. Ik heb ook al info opgevraagd bij een Poolse P1800 rijder maar ik wil eerst dichter bij huis kijken zodat ik af en toe ernaartoe kan gaan en onderdelen kan brengen of opsturen.Het is geen probleem als ik mijn auto een jaar 'kwijt' ben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-07-2004 00:21 #69291 door
Beantwoord door in topic restauratie p1800
Ik was mijn 1800 ook 1 1/2 jaar kwijt bij een gerenomeerde NL restaurateur en een fors deel van mijn inkomen.Daartegenover stond dat: 1. Ik wist dat er een vakman aan werkte2. Ik ieder moment kon komen kijken3. Demontage/Montage zelf kon doen4. De restauratie geheel is gedocumenteerd5. uitsluitend originele Volvo odl gebruiktIk ben door Polen/Tjechië/Oekraine gereden en was niet erg onder de indruk van de kwaliteit van hun wagenpark.Met andere woorden, ik heb niet zo'n goed gevoel over het uitbesteden van een restauratie in het Oostblok.Als je het budget niet hebt.....spaar dan liever nog even door.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-07-2004 10:47 #69290 door
Beantwoord door in topic restauratie p1800
Mee eens, een goede restauratie blijft ook goed als er een paar jaar voorbij zijn. Bij een slechte begint de ellende juist na een paar jaar...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-07-2004 11:30 #69289 door
Beantwoord door in topic restauratie p1800
IK ben het ook met jullie eens dat de restauratie goed moet gebeuren, maar denk niet dat ze dat in het 'Oostblok' niet kunnen. Al jaren komen Duiste verzamelaar hun oldtimers restaureren in Polen. Er zijn daar hele ook goed restauratiebedrijven. Kijk maar eens op deze site: www.classicmotors.plDaar staat overigens ook een P1800 tussen.En desondanks hanteren zij een uurpijs van 20 Euro. Bovendien mag je in die landen nog verchromen op de ouderweste manier. Dus ik ga zeker wel voor kwaliteit maar probeer mijn geld zo efficient mogelijk te gebruiken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-07-2004 11:44 #69288 door
Beantwoord door in topic restauratie p1800
Ed, Mag ik je professioneel gerestaureerde p1800 eens komen bekijken.Ik heb ook belangstelling in een grondige restauratie.Hartelijke groeten.Leen Luijendijklluyendijk@zeelandnet.nl0111-417322

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.