een vraag over een mazda, maar toch interessant

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-07-2004 11:21 #54506 door
Deze vraag gaat niet over een Volvo, maar over een Mazda 626 uit 1998. Toch denk ik dat jullie de vraag kunnen beantwoorden. Mijn vader heeft namelijk een Mazda 626 op LPG, met een G3 systeem. Het is bekend dat deze niet goed samenwerkt met de motor. Ongeveer vanaf het begin dat mijn vader de auto heeft loopt hij dan ook al slecht. De laatste tijd werd het echter steeds slechter. Bij het optrekken in lage toeren ging de auto namelijk heel erg schokken. Uiteindelijk is toen het inspuitstuk vervangen en de bougies/bougiekabels. Hierna heeft de auto ik denk ongeveer een maand goed gelopen. Daarna begon het zelfde probleem zich echter weer voor te doen. De garage (Mazda dealer) was al heel lang bezig om mijn vaders auto in orde te maken en wou daarom niet opgeven. Uiteindelijk hebben ze de elektrode afstand van de bougies dichter op elkaar gezet. Waardoor ze niet voldoen aan de specificaties voor de afstand. Nu loopt de auto echter perfect en een stuk zuiniger. Normaal rijdt de auto ongeveer 1:8. Nu heb ik 1:11 gehaald, met de airco aan. Alhoewel dit niet over een Volvo gaat denk ik toch dat iemand van jullie moet weten hoe het komt dat de elektrode afstand van invloed hierop is. En is het ook wat om met deze afstand te spelen bij onze Volvo's? Is bij gas een andere afstand nodig? Komen hierdoor ook misschien de grote verschillen in verbruik bij verschillende personen op dit forum?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-07-2004 12:29 #69443 door
Je zegt dat het een G3 installatie is, dat impliceert ook een LPI (injectie), maar is dat ook zo bij je Mazda?Soms worden er G3 installaties ingebouwd met een traditionele verdamper. Veel auto's rijden slecht op een verdamper en vereisen een LPI installatie.Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-07-2004 00:59 #69442 door
Dat de elektrode-afstand van de bougies verschil kan maken is me wel bekend. Een vriend heeft n.l. een '66 Mustang gehad die hij om had laten bouwen naar LPG. Eén van de eerste dingen die hem door de installateur verteld werd was dat de elektrode-afstand voor die motor voortaan 0,7 mm moest zijn i.p.v. de 1 mm die het normaal moest zijn.<p>Voor m'n B20A houd ik ook 0,7 mm aan, en daarop loopt ie perfect op LPG. Maar 0,7 mm is in dit geval hetzelfde als Volvo voorschreef.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.