koningin en volvo

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-07-2004 14:07 #54495 door
koningin en volvo is gemaakt door
Grappig berichtje in de krant gelezen. Onze koningin heeft volgens het AD van vandaag, in een Amazon gereden. Het volgende citaat:"Ook privé rijden de Oranjes inmiddels Volvo. Beatrix heeft een V70 XC, een stationwagon met vierwielaandrijving. Die auto gebruikte zij echter hooguit als zij een keer met de paarden naar het strand gaat. De liefde van Beatrix voor Volvo gaat ver terug: al in haar studietijd reed zij een Volvo Amazon. Willem-Alexander en Máxima bezitten privé een Volvo XC 90, de luxe terreinwagen van het merk."Zou daar nog een foto van zijn ? Of zou ze zelfs lid zijn geweest van de V44 ?Hier de link naar het volledige artikel:http://www.ad.nl/artikelen/ConsumentenGeld/1090559862392.html

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-07-2004 14:23 #69490 door
Beantwoord door in topic koningin en volvo
Nou iets moois!Er zijn beelden van de Oranjes voor Drakensteyn, vrolijk tafereel. Komt er opeens een donkergroene 130 aanrijden, van de koningin! Wielen met whitewalls erop, helemaal af! Ik heb me bescheurd voor de TV, omdat mijn ouders het nogal decadent vinden dat hun zoontje in een Volvo rijdt, en nu zag je dat zelfs de queen erin reed, geweldig! Die beelden waren na de dood van Juliana te zien, ik geloof op Nederland 2...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-07-2004 17:21 #69489 door
Beantwoord door in topic koningin en volvo
Jongens bijblijven! Vandaag hoorde ik het heuglijke nieuws dat de slome Ford Scorpio eruit gaat en dat zij met een Volvo S gaat rijden. Ze reden toch al langer met Volvo is 't niet!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-07-2004 19:08 #69488 door
Beantwoord door in topic koningin en volvo
Gerrit, als je de link naar het artikel had gevolgd, had je kunnen zien dat we al bij waren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-07-2004 20:07 #69487 door
Beantwoord door in topic koningin en volvo
<p>Die Amazon was een 122S met chassisnummer 22781 (en destijds het koninklijke kenteken AA-99). Een paar foto's van Beatrix met deze auto zijn te zien in het boek "Koninklijk Autorijden" van Frans Vrijaldenhoven. Het zou wel interessant zijn om te weten of deze Amazon nog steeds rondrijdt. Moch dat zo zijn, dan ben ik benieuwd of de huidige eigenaar de geschiedenis van zijn wagen kent....<br>Die Amazon was overigens de tweede auto van Beatrix en werd in 1959 aangeschaft. Het kenteken AA-99 had ook al op haar eerste auto gezeten (een Fiat 1400B die ze in 1956 van haar vader had gekregen als cadeautje voor het behalen van het lyceum-diploma).Beatrix bleef Volvo trouw tot augustus 1980, want na de Amazon volgden nog een 145 en een 245GL. Helaas heb ik over die wagens geen verdere gegevens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-07-2004 20:28 #69486 door
Beantwoord door in topic koningin en volvo
<p>Nog even dit (voor de volledigheid): De speciale S80 die nu is aangeschaft, is niet haar eerste Volvo sinds 1980. Vanaf 1989 reed ze prive ook nog in respectievelijk een 760T, 940T en 850T. Je zou toch zeggen dat daar enige liefde voor het merk aan ten grondslag moet liggen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-07-2004 21:21 #69485 door
Beantwoord door in topic koningin en volvo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-07-2004 21:24 #69484 door
Beantwoord door in topic koningin en volvo
oeps te snel... In de beginjaren van de regio midden had één van de medeclubleden een zwarte 2-deurs die naar zeggen prinses Beatrix als eerste eigenaresse had.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-07-2004 21:47 #69483 door
Beantwoord door in topic koningin en volvo
Ook wel aardig is dat "wilde" Willem een 850 estate in België total loss heeft gereden, hij begint al een beetje op z'n opa te lijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.