123ignition toch maar niet

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2004 23:42 #54470 door
123ignition toch maar niet is gemaakt door
<p>Een “123ignition” leek mij wel wat en dus maar eens met Martens gebeld. Voor een B20A is zo’n ding leverbaar, maar niet voor een B20F, zoals in mijn 444 zit. Nu zit er wel een verdeler van een B20A op die B20F-motor (omdat de injectie is vervangen door carburateurs), dus het viel te proberen. Maar helaas, het resultaat was een uiterst onregelmatige loop, vooral bij stationair draaien. Ik me niet herinneren een motorblok ooit zo heftig heen en weer te hebben zien schudden. Dus B20A-verdeler er weer op en nu is alles weer goed. Toch wil ik een elektronische ontsteking, dus ik zit te denken aan een Lumenition Optronic systeem, waar ik zeer goede ervaringen mee heb op andere klassiekers, maar dat niet echt goedkoop is. Zijn er nog voordeliger alternatieven die toch goed en betrouwbaar zijn, ook op de langere termijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2004 09:17 #69596 door
Beantwoord door in topic 123ignition toch maar niet
Ik heb op mijn p1800e een pertronix gemonteerd van IPD. Komt in de plaats van de puntjes en werkt magnetisch. De verdeler blijft hetzelfde. Tot op heden werkt dit goed, vooral de stationairloop is verbeterd. Lange termijn weet ik niet want het zit er pas een paar maanden op. Overigens moest hij kapot gaan zet je zo de puntjes terug. Kosten incl. verzending waren volgens mij in de 80 euro.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2004 12:29 #69595 door
Ik rijd zelf meer dan een jaar rond met een IPD pertronix. Bevalt erg goed. Het heeft drie voorelen t.o.v. de Lumenition oplossing: 1)Je hebt geen extern kastje nodig, alles zit in het verdelerhuis 2)Van en landroversite hoorde ik dat de schoepjes van het Optronic systeem nog wel eens willen afbreken 3)Prijs. Zeker een aanrader.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2004 11:30 #69594 door
Waarom geen doe het zelf in elkaar solderen Velleman kit. Tekoop bij de elektronicazaak voor ongeveer 15 euro.Werkt prima. Maakt gebruik van de bestaande onderbrekerpuntjes.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2005 10:08 #69593 door
Voor informatie over Pertronix producten zie dan www.pertronix.nl of www.edsclassic.nl

Met vriendelijke groet,
Berry Geul.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD