buiten stilstaan

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2004 18:48 #54461 door
buiten stilstaan is gemaakt door
Ik ga morgen kijken bij een (donor-) auto die, na een ongeluk, 3 jaar buiten stil heeft gestaan. De motor was kort daarvoor gereviseerd en heeft daarna slechts 7000 km gereden. Wat zullen de gevolgen van het lange stilstaan voor de motor en de rest van de techniek zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2004 21:00 #69621 door
Beantwoord door in topic buiten stilstaan
Dat hangt erg af van de conservering van het blok.Is daar niets aan gedaan kunnen de zuiger-veren vast geroest zijn, en kan de nokkenas door roest aangetast zijn.In dat geval zal het blok toch weer uit elkaar moeten en alles nagekeken worden.Is zowie zo het beste.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2004 22:01 #69620 door
Ik zou eerst kijken of de motor rond gaat, maw niet vast zit, en of de benzinepomp brandstof levert.Loodvrije benzine vergummiet sneller dan de loodhoudende, dus het brandstof systeem zuiveren en een filter plaatsen voor de pomp.Eerst de bougies verwijderen en flink wat motorolie/kruipolie in de cylinders, ook op de kleppen.Je kunt dan een goede accu aansluiten en de motor een paar keer rond laten gaan.Check de punten en maak schoon/vervang, nieuwe bougies erin en hopen dat hij start.Blijkt de motor vast te zitten dan moet die uitelkaar.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2004 10:34 #69619 door
Nadat mijn auto 3 jaar had stilgestaan (weliswaar binnen), waren ook veel onderdelen van de remmen (cilinders achter+remklauwen) aan vervanging toe.Die waren vast gaan zitten in de loop van de tijd. Hetzelfde zou kunnen gelden voor de koppeling.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD