hellllppppp

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-08-2004 22:38 #54451 door
hellllppppp is gemaakt door
Ik krijg het nu toch benauwd door mijn hitteprobleem nu de vakantie (maandag aanstaande) nadert. Zie mijn voorgaande berichten van de afgelopen dagen. Wie woont er in de buurt van Breda en kan mij wellicht even helpen met te constateren wat er is en wellicht dit te verhelpen?Groeten Sebas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-08-2004 23:27 #69658 door
Beantwoord door in topic hellllppppp
Sebas,als het zo dringend is waarom ga je dan niet even langs bij bv scandcar die zitten tenslotte dichtbij. Tuurlijk is het veel leuker om het zelf op te lossen maar ja als je op vakantie wil.....grtCynthia

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-08-2004 17:31 #69657 door
Beantwoord door in topic hellllppppp
probeer eerst te achterhalen wat er fout is. 1) de circulatie van je koelsysteem, door bv een verstopping loopt de druk te hoog op of koelt ie slecht.2) te vol gevult ?3)Er is iets fout in de motor en daardoor wordt je motor te heet en gooit er daardoor water uit.Je kunt dat het beste meten met een thermometer (bv uit een oude CV ketel) in je radiator als de boel warm is. Dan weet je dus of het ding echt te heet wordt.Wordt ie echt te heet dan kan dat komen door te arme carb.afstelling of te vroege ontsteking of een fout in je koelsysteem (doorspoelen evt met reinigingsmiddel) Je radiator kan ook voor een deel intern verstopt zitten (mag het na minimaal 30 jaar) en dan koelt ie ook niet echt meer.fred (waardenburg, niet echt bij breda)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-08-2004 11:12 #69656 door
Beantwoord door in topic hellllppppp
als het echt niet anders kan (op reis naast de snelweg bvb en geen andere mogelijkheid), kan je ook eens proberen de thermostaat er gewoon uit te laten. Motor wordt dan veel minder snel warm owv de constante watercirkulatie. Zelf heb ik bij een gelijkaardig probleem gewoon in het afsluitende gedeelte van de thermostaat een gaatje geboord van 2 a 3 mm diameter: dit maakt dat er een kleine continue stroming ontstaat waardoor de temperatuur heel goed onder controle blijft. Heb met dit systeem toch nog een 5-tal jaar gereden. Dus misschien geen definitieve oplossing (zeker niet voor die-hards), maar ik was er toch mooi mee geholpen. groetjes, wim

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-08-2004 17:04 #69655 door
Beantwoord door in topic hellllppppp
Heren Volvoliefhebbers, nooit een thermostaat verwijderen! Dit ivm warmteconcentraties in de cilinderkop,met alle gevolgen van dien, de thermostaat is van het zg dubbelwerkend systeem dwz dat als de thermostaat opengaat bij zeg maar 85 graden een ander kanaal word gesloten. Uitsluitend als noodgreep openslaan. Doen de wegenwachters ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-08-2004 20:55 #69654 door
Beantwoord door in topic hellllppppp
Laat die thermostaat maar zitten bij een verkeerde rijstijl geeft dit echt nog meer problemen. Ik heb het zelfde probleem gehad na lang zoeken was het een lekke waterpomp pakking. Als het dat is koop dan niet alleen de Pakking maar ook de twee rubber ringen die boven in de pomp zitten tussen pomp en cilinderkop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.