aanschaf p1800

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-08-2004 13:34 #54435 door
aanschaf p1800 is gemaakt door
Hallo allemaal,Ivm de aanschaf (binnenkort) van een Volvo P1800 zou ik graag willen weten waar ik op moet letten.Eerlijk gezegd heb ik weinig tot geen technische kennis van de P1800. Het wordt in ieder geval geen ES of automaat. Gewoon handbak op benzine....Wie heeft er enkele tips voor me?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-08-2004 16:44 #69761 door
Beantwoord door in topic aanschaf p1800
Motorisch zijn ze gelijk aan de amazone en dus degelijk. Bovendien zijn de onderdelen makkelijk verkrijgbaar.Volgens mij is een gave carosserie en dan vooral de buitenkant(zichtbare deel)het belangrijkste. Plaatdelen zijn moeilijk verkrijgbaar en duur. Voorspatborden zijn bv. gelast en niet gebout zoals bij de amazone.Rotgevoelige plekken zijn vooral de balkjes achter de voorwielen, overal waar vuil en water tegen spat, koplampranden en naden tussen plaatwerk, al zijn die moeilijk te zien. Die waren af fabriek dichtgetind.Probeer iemand mee te nemen die verstand van zaken heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-08-2004 19:40 #69760 door
Beantwoord door in topic aanschaf p1800
Tja, dat zou gemakkelijk zijn even een berichtje op het forum en dan een risicoloze aankoop.....zo werkt het natuurlijk niet.Het gaat inderdaad m.n. om de carosserie, naast de genoemde aandachtspunten gaat het om de naden van overgang achterkant (2x), zijkant midden onder portier en front (2x)Deze moeten zichtbaar zijn en niet geplamuurd.Al het plaatwerk moet perfect passen, deuren, motorkap, deksel.De onderzijde verdient een nauwkeurige inspectie en de herkomst van de wagen moet bekend zijn (bij voorkeur uit warme VS staat). Ook de binnenzijde van de bodem nauwkeurig bezien en letten op waterlekkage door ramen en/of ventilatieopeningen.Veel van de wagens zijn bekend bij het P1800 Registeren, zijn gekeurd door TC leden en/of dealers.Een goed wagen vinden is lastig, maar restaureren altijd ca twéé maal zo duur.Mijn advies is om altijd een aankoopkeuring te laten verichten bij een volvoklassieker minded dealer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-08-2004 20:13 #69759 door
Beantwoord door in topic aanschaf p1800
Dat had ik ook niet gedacht hoor, dat het zo simpel zou gaan!Echter als je helemaal in de nieuwe(re) Volvo's zit en eenmaal een klassieker wil kopen waar je totaal geen erstand van hebt, waar kan je dan beter terecht dan bij de liefhebbers die er al een bezitten??In ieder geval bedankt voor de tips tot zover, de auto die ik op het oog heb is nog vhelemaal origineel en puntgaaf en staat bij een klassieke cardealer. Het is een origineel NL auto. Hij heeft er ook een uit de VS, maar das een ES.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-08-2004 23:05 #69758 door
Beantwoord door in topic aanschaf p1800
Een geheel orginele P1800 is volgens mij vrijwel onmogelijk. Ik heb er nu een die uit de VS komt, de auto zag er vrijwel perfect uit, ik ben nu aan het restaureren en kom toch op allerlei plekjes nog roest tegen. De P1800 is gewoon een moeilijke auto wat roest betreft. Daarnaast is het mogelijk de auto netjes te laten lijken terwijl er best eea aan gebeurd is (weggestopt onder plamuur e.d.), vergeet daarom zeker niet met een magneetje op plamuur te checken. Daarnaast wil ik aan het rijtje roestplekken toevoegen de hoeken links en rechtsonder bij de voor en achterruit, onder het rubber, moeilijk te zien en vaak helemaal door. Succes met de koop!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-08-2004 12:01 #69757 door
Beantwoord door in topic aanschaf p1800
Kijk ook even op www.volvo1800.f9.co.uk/En eventueel artikelen uit klassiekertijdschriften op mijn website. renkers.com/volvo1800 > kies Artikelen uit tijdschriften

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-08-2004 20:28 #69756 door
Beantwoord door in topic aanschaf p1800
Geen auto kopen van ene P.v.V. = malafide handelaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-08-2004 17:45 #69755 door
Beantwoord door in topic aanschaf p1800
He Sjoerd, cool stukje gummen. Huuuuuh...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-08-2004 17:59 #69754 door
Beantwoord door in topic aanschaf p1800
Ha Sjoerd,P.v.V. ? Grote oren en speelt een straf stukkie piano?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.