versterkingsplaat?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2004 23:40 #54382 door
versterkingsplaat? is gemaakt door
In de wielkast van de voorwielen van mijn amazon zit een stukje plaat gelast. Wie kan me vertellen waarvoor dit dient? Een foto heb ik gezet op www.amazonvolvo.tk onder de link "Hoe zit het met ...?"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2004 09:51 #70018 door
Beantwoord door in topic versterkingsplaat?
Dat plaatje is geen versterkingsplaatje maar een spatplaatje. Het zorgt ervoor dat er geen water vanuit de wielkassen bovenop/in de kokerbalk kan komen, maar water wat daar eventueel toch beland (via een andere weg) er wel weer weg kan. Kijk maar eens.<br>Dat stuk uit het servicebulletin is een veel grotere lap verstevigend vervangingsplaatwerk, die zie ik bij jouw auto niet zitten.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2004 13:50 #70017 door
Maar de kokerbalk zit daar toch direct tegen de plaat aan gelast? Is het dan niet voldoende om die naad goed dicht te kitten en het stukje plaat achterwege te laten?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2004 19:48 #70016 door
"Maar de kokerbalk zit daar toch direct tegen de <i>plaat</i> aan gelast? Is het dan niet voldoende om die naad goed dicht te kitten en het stukje <i>plaat</i> achterwege te laten?"<br>Eh, welke stukjes bedoel je nu? Het grote stuk plaat van het service bulletin kun je achterwege laten (of ga je rally rijden?) en dient louter voor versteviging. Het stukje plaat wat ik bedoel moet je zeker niet afkitten, immers, daar moet water juist door/langs kunnen. Maar ik weet niet of nog over het zelfde stukje praten...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2004 11:26 #70015 door
Los je niet een hoop op door er een alu. binnenscherm in te zetten? Bij mij blijft alles wat er achter zit mooi schoon.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2004 13:20 #70014 door
Dat was misschien niet helemaal duidelijk...Ik bedoel dat de kokerbalk aan de kant van de wielkast toch helemaal niet open is? Er zit hoogstens een naad, daar komt toch geen water door als die goed afgewerkt is? De stukjes spatplaat en de omgeving van deze stukjes plaat zijn in slechte staat en het kan dus geen kwaad om de spatplaatjes weg te laten? ik ben toch van plan om alu. binnenschermen te gaan plaatsen als de auto weer roestvrij is.Het is niet mijn bedoeling om te gaan rallyrijden, misschien dat die stukjes versterkingsplaat ook wel nodig zijn voor al die verschrikkelijk hoge verkeersdrempels van tegenwoordig...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2004 12:13 #70013 door
Volgens mij heeft het 'losse' plaatje de functie om water dat vanuit het motorruim komt, naar buiten (de wielkas in) te lozen.<br> Water komt bv. van de achter/zijkant van de motorkap, lekt daar op de bovenkant van de wielkas en zo langs het schutbord naar beneden. Daar blijft het hangen bovenop de kokerbalk, of loopt er 'netjes' in. Het plaatje zorgt er voor dat het water dat bovenop de kokerbalk komt, de wielkas kan in lekken (en niet andersom). Ik zou deze constructie dus laten zoals ze is, ook als je dus de alluminium binnenschermen plaatst.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD