verzekeringsperikelen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-08-2004 19:53 #54375 door
verzekeringsperikelen is gemaakt door
Situatie: je Amazon is verzekerd bij verzekeraar X en over een paar weken verloopt het contract. Dat contract wordt op die datum automatisch verlengd, tenzij je minimaal 2 maanden voor het verstrijken van de huidige termijn had aangegeven het contract te willen beëindigen. Je bent nu dus officiëel te laat met het beëindigen van het contract en zit er minimaal weer 1 jaar aan vast. Maar dat wil je niet want de voorwaarden zijn veranderd.<p>Weet iemand welke legale opties je hebt om toch onder de verzekering uit te komen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-08-2004 20:43 #70049 door
Beantwoord door in topic verzekeringsperikelen
Auto verkopen; dan kun je je verzekering opzeggen en krijg je premie restitutie. Vervolgens koop je je auto terug en kun je hem ergens anders verzekeren.Een goede vriend die je met deze transactie wil helpen is natuurlijk wel onontbeerlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-08-2004 21:27 #70048 door
Beantwoord door in topic verzekeringsperikelen
Als de voorwaarden worden gewijzigd door de verzekeraar geldt er gebruikelijk geen opzegtermijn...... gewoon even je polis nalezen. (sterker nog : als je bericht krijgt dat de voorwaarden per verlengingsdatum gewijzigd worden, heb je meestal nog een periode daarna - 30 dgn oid - om alsnog op te zeggen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-08-2004 22:04 #70047 door
Beantwoord door in topic verzekeringsperikelen
En dat is nou juist het vervelende, de voorwaarden werden niet per vervaldatum van kracht, maar vier maanden eerder per direct (incl. acceptgiro). Ik ben helaas door vakantie en verhuisplannen helemaal vergeten om deze verzekering eerder af te handelen...<p>De enige hoop die ik heb om er met de verzekeraar uit te komen is het feit dat ze in de poliswijziging geen termijn hebben vermeld waarbinnen ik aan kan geven niet in te stemmen met de wijziging... En dan beschouw ik de termijn als zijnde tot de vervaldatum. We zullen zien...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-08-2004 00:35 #70046 door
Beantwoord door in topic verzekeringsperikelen
Mocht de verzekeraar niet meewerken, dan zou ik doen wat Hans aanraadt: de auto een dag of zo op naam van iemand anders zetten. Legaal gezien ben je dan niet meer de eigenaar van die auto en vervalt van rechtswege de verzekering. Restitutie van de resterende premie minus administratiekosten mag je dan terugverwachten. Ik neem aan dat je het rekensommetje van de kosten van twee keer overschrijven van het kenteken gemaakt hebt, en de nieuwe taxatie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-08-2004 09:54 #70045 door
Beantwoord door in topic verzekeringsperikelen
idd even naar het postkantoor en overschrijven op een andere naa. je kan direct de auto weer terug zetten op jou naam.Ik heb dit al een paar keer gedaan. werkt perfect.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-08-2004 09:56 #70044 door
Beantwoord door in topic verzekeringsperikelen
Eeh bij veel oldtimerverzekeringen geld niet de premie restitutie.(kleine lettertjes)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-08-2004 10:15 #70043 door
Beantwoord door in topic verzekeringsperikelen
Wordt de premie per vervaldatum dan niet aangepast (oftewel verhoogd) ? - dat is ook een reden om zonder opzegtermijn te kunnen opzeggen....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-08-2004 10:20 #70042 door
Beantwoord door in topic verzekeringsperikelen
Ik heb net gebeld, en ze deden niet moeilijk over de opzegtermijn want, inderdaad, de premies werden verhoogd. Joepie. Maar ik heb hier wel van geleerd: volgende keer, ook als ik het druk heb, zoiets niet laten liggen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.