vod prijzen beurs

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-09-2004 19:33 #54320 door
vod prijzen beurs is gemaakt door
Welke prijzen hanteert het VOD ?Ik meen dat het VOD tot traak heeft om perfecte onderdelen tegen een gunstige prijs te leveren voor de leden van de V44 vereniging. Toch krijg ik meer en meer de indruk, en vooral bij de laatste prijzen die ik bij het VOD zie, dat winstoogmerk de bovenhand begint te halen. Op de beurs stonden de stalen distributietandwielen bij het VOD aangeboden aan 200 €, dezelfde distributietandwielen, zelfde verpakking ez stonden bij een zeer gekende handelaar aan 134 €. Hier begin ik toch wel iets te voelen als ' waar is het doel en de inzet van het VOD,? en wie doet de controle op deze praktijken?' Tot een tijd geleden was ik vol lof,maar heb nu wel bedenkingen. Hoe komt het ook dat het na meer dan twee jaar maar niet lukt om onderdelen naar Belgie te versturen, terwijl elke handelaar of particulier daar wel in slaagt.Er dient dringend iets te gebeuren.Een echte liefhebber in hart en nieren , met 4 volvo oldtimers voor 100 % origineel, en een amazon voor dagelijks gebruik met meer dan 1,8 miljoen Km op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-09-2004 19:52 #70299 door
Beantwoord door in topic vod prijzen beurs
Sorry, maar dit is echt klinklare onzin : omdat nou net dat ene onderdeel dat jij zoekt duurder is, zou opeens het VOD niet meer te vertrouwen zijn ... Het VOD doet z'n best, maar zal er wellicht niet altijd in slagen om de beste prijzen te vinden (en zou bijv ook wel eens met oude voorraad kunnen zitten die tegen hogere prijzen is ingekocht). Als je meer controle wilt, kun je je natuurlijk altijd bij het vrijwilligers team aanmelden (voor alle duidelijkheid - daar zit ik niet bij). Je bent niet verplicht bij het VOD te kopen, en je moet natuurlijk altijd blijven "shoppen". Ik kocht overigens een pookhoes bij het VOD voor Eur 25, die bij andere "zeer gekende handelaren" voor Eur 35 - 38 lag.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-09-2004 20:00 #70298 door
Beantwoord door in topic vod prijzen beurs
Beste leden,Sinds kort bezit ik een amazone. Een van de redenen om lid van de vereniging te worden was naast het plezier en delen van kennis ook het VOD. Ik was in de veronderstelling dat via de vereniging (VOD) onderdelen het meest voordelig aangeschaft kon worden, maar op het forum hoor ik wisselende geluiden.Moet ik nu eerst een markonderzoek doen of kan ik in goed vertrouwen onderdelen bestellen bij het VOD?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-09-2004 20:11 #70297 door
Beantwoord door in topic vod prijzen beurs
Dat het VOD geen winstoogmerk heeft betekent niet automatisch dat ze goedkoper zijn. Wat nou als de zeer bekende handelaar tijdens de beurs onder de marktprijs verkoopt om zo de indruk te geven dat ze goedkoper zijn? Misschien kun je over een paar weken eens informeren wat hetzelfde onderdeel dat je op de beurs zag liggen bij die handelaar dan kost...? Ik zou me niet verbazen als de normale prijs dan hoger is dan bij het VOD.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-09-2004 20:27 #70296 door
Beantwoord door in topic vod prijzen beurs
Blijft toch gewoon een kwestie van rondkijken? Er zal altijd wel een dealer zijn die ergens een goedkope partij op de kop heeft weten te tikken of ergens een betere connetie heeft. Ik was maar wat blij met de chroome bumperdelenvan het VOD voor 79 euro ex. lagen op de beurs voor 149. <br>Ben wel benieuwd naar de enquette. Het lijkt me erg leuk als bij het VOD ook een ruimte was om te sleutelen. Kun je meteen andere Volvo mensen zien. Ik zou er ook best voor willen betalen om bij het VOD af en toe een brug te mogen gebruiken of dergelijke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-09-2004 22:12 #70295 door
Beantwoord door in topic vod prijzen beurs
Het is net als in winkels, er zal nooit iemand zijn die van ieder artikel de laagste prijs voert. Het VOD is ook van groot belang om de prijs enigzins te reguleren, mocht het VOD ooit wegvallen dan vrees ik fors hogere prijzen van onderdelen bij de handelaren waarvan ik overigens ook weet dat de meesten liefhebbers zijn van onze auto's.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-09-2004 23:22 #70294 door
Beantwoord door in topic vod prijzen beurs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-09-2004 23:30 #70293 door
Beantwoord door in topic vod prijzen beurs
Zonder de oprichting van het Club onderdelendepot midden jaren 70 zouden er naar mijn mening nu net zoveel oude Volvo's rondrijden als bij voorbeeld Nopeltjes. Juist omdat zoveel Volvo's konden blijven rondrijden dankzij de constante onderdeel voorziening vanuit het VOD is de Volvo scene in NL en nabuurlanden zo groot als die nu is en hebben de vrije jongens ook een belegde boterham, ondanks het VOD. Natuurlijk koop ik ook daar, maar de functie van het VOD is gewoonweg om die onderdelen stroom te waarborgen. En zoals eerder gezegd: het kan niet in alles de goedkoopste zijn door de marktwerking en verschillen in inkoop, maar stel eens dat je nu afhankelijk zou zijn van uitsluitend de vakdealer.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.