wat is jullie favoriete volvo en waarom?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-09-2004 16:45 #54298 door
Even wat anders dan technische vragen. Ik mis het onderdeel Poll hier dus vandaar ff via het forum. Zal gelijk even mijn antwoord geven: De p1800. Waarom? Omdat de combinatie van sport en volvo erg goed samengaat. De P1800 heeft een uitstraling welke niet onderdoet aan de porsche of Jaquar uit die tijd. Verder is de p1800 een van de weinige auto's waarbij de achterkant nog mooier is dan de voorkant. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-09-2004 17:33 #70409 door
Beantwoord door in topic wat is jullie favoriete volvo en waarom?
Voor mij is dat de Amazon. Als ik vroeger een Amazon zag rijden, dan had ik zoiets van: die zou ik wel ooit eens willen hebben, me niet realiserende dat het er ook echt van zou komen. Toen ik jaren later via een vriend met een '66 Mustang werd aangestoken met het klassieker-virus heb ik dus nooit nagedacht over <i>welke</i> klassieker te kopen. Dat wist ik al: Amazon.<br>Toen ik m'n Amazon een jaar had zag ik een documentaire over Volvo een Amazon z'n kleine draaicirkel demonstreren. Toen dacht ik: wat zou ik zo'n auto graag willen hebben...oh ja, ik heb ereen... Goed gevoel dat ik toen had...<p>Je ziet het al: voor mij is het een gevoelskwestie. Er zijn geen dingen aan een Amazon die ik bijzonder mooi of lelijk vind. Maar het is het geheel dat wat mij betreft een goede uitstraling geeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-09-2004 18:39 #70408 door
Beantwoord door in topic wat is jullie favoriete volvo en waarom?
ha ha, goeie vraag! kan pagina's met antwoorden opleveren. Het enige goede antwoord bestaat alleen niet; de meesten zullen de auto die ze voor de deur hebben staan de favoriet vinden, 't is immers jouw auto en als een ander favoriet was had je die toch wel gekocht? Ik rij zelf in een Amazon, waarom? omdat ik een stevige rallyauto zocht met simpele techniek, een goede onderdelen voorziening en die op elke straathoek te repareren is. Of het ook de mooiste auto is? dat is een heel andere vraag. Dan komen zaken als gevoel en smaak om de hoek kijken, zeer persoonlijk dus. Vraag me niet wat de mooiste Volvo is, daarvoor heb ik te weinig met Volvo......Als ik kijk naar vormgeving en techniek praat ik liever over mijn Lancia Appia Coupé; wil ik echt genieten van uitstraling en rijplezier dan stap ik in mijn 48er Dodge, en als ik een ongelimiteerd budget had zocht ik een Talbot Lago van carrosseriebouwers Figoni et Falaschi. Ga ik alleen voor degelijkheid, geef me dan maar een amerikaan, daar kan geen europeaan aan tippen.Maar laatst reed ik achter een oud Kadettje, een auto waar ik vroeger nog niet in begraven wilde worden, en ik vond het nu toch wel een mooi tijdsbeeld en 't autootje zag er eigenlojk best wel vertederend uit. Zo zie je maar, deze beleving is voor iedereen anders en dat is maar goed ook want zo blijft er variatie op de weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-09-2004 18:44 #70407 door
Beantwoord door in topic wat is jullie favoriete volvo en waarom?
Voor mij : da Amazon combi. Het is mijn enige auto - voor "dagelijks gebruik" - en dan gelden ook wat praktische eisen. Zeker, een P1800 is mooi, een "gewone" Amazon ook, maar beiden hebben beperkingen qua transport van bagage e.d. De combi is bovendien best apart met z'n gescheiden boven- en onder achterklep (opmerkelijk dat iets dergelijks bij sommige moderne autos weer terugkomt ....), en er zijn er veel minder van overgebleven dan de sedan....dat maakt 'm net een tikkie specialer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-09-2004 20:24 #70406 door
Beantwoord door in topic wat is jullie favoriete volvo en waarom?
Mijn eerste auto was een trabant die heb ik een jaar gehad maar dat was meer stilstaan dan rijden... ook wou hij niet meer in z'n 4 dus de snelweg was een onbereikbaar ideaal. Toen heb ik een kever gekocht omdat ik daar als kind helemaal gek van was. Mijn vader had een ford falcon station en toen ik een proefritje ging maken in mijn combi kreeg ik datzelfde gevoel weer terug. De amazon combi is voor mij de ideale dagelijkse auto omdat hij groot genoeg is, laadvermogen heeft en het toch een klassieker is(heeft ook wel iets aandoenlijks). Ik hoef niet zo nodig in een moderne auto te rijden. De volvo waar ik toch steeds weer met een verliefde blik naar kijk is een duett. Dus wie weet misschien...Wat betreft de p1800 geef ik gert-jan gelijk sinds de 356 vind ik de porsche niet meer mooi. Misschien hou ik gewoon niet van post 70 auto's.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-09-2004 08:16 #70405 door
Beantwoord door in topic wat is jullie favoriete volvo en waarom?
Tja, over smaak valt niet te twisten.Emotioneel heb ik het meest met de Amazon, de eerste wagen van mijn vader destijds, en ik ben er in geslaagd een hele vroege aan te schaffen van vrijwel hetzelfde bouwjaar('61)Ook alles bij elkaar 20 jaar in een Amazon gestuurd voor dagelijks vervoer. Heeft me maar 1x laten staan door een electrische draadbreuk.De P1800 was een onbereikbaar ideaal, de dominee in Den Dolder had er een...Toen ik in '87 er een kon kopen uit de VS was ik verkocht, 4 jaar over gedaan om te restaureren. Belachelijk veel geld gekost.Prachtige vormgeving waar ik altijd weer van kan genieten, natuurlijk de P 1800 coupé E.Ik kan nooit kiezen welke mee te nemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-09-2004 09:47 #70404 door
Beantwoord door in topic wat is jullie favoriete volvo en waarom?
Natuurlijk is de Duett mijn favoriet, je kunt er een onmogelijke hoeveelheid spullen in kwijt, we slapen er zelfs in!Hij rijdt met een heerlijk klassiekergevoel, iedereen is er zuinig op, zelfs de vandalen die overal krassen op auto's zetten! De top ligt rond de 165 km en op de grote weg hebben we met 100km/h een verbruik van 1:14

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-09-2004 17:39 #70403 door
Beantwoord door in topic wat is jullie favoriete volvo en waarom?
mijn eigen Amazone natuurlijk! Ik heb net mijn vorige verkocht en kreeg toch een brok in mijn keel toen ik hem met de nieuwe eigenaar weg zag pruttelen.<br>Qua vormgeving vind ik dep1800 het mooist. Maar niet in ruil voor de Amazone!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-09-2004 08:10 #70402 door
Beantwoord door in topic wat is jullie favoriete volvo en waarom?
Een herinnering; als kind zat ik samen met m'n vriendje in zijn vaders auto te kijken naar de enorme stofwolken die erachter hinegn op het zandpad... die auto was een Katterug. Ziedaar de reden dat dit mijn favoriet is. Maar financieel gezien heb ik gekozen voor een 140. De Amazone zie je nu zoveel dat ik daar niet warm meer voor loop.<br><br>Groetjes,<br>Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-09-2004 14:45 #70401 door
Beantwoord door in topic wat is jullie favoriete volvo en waarom?
Leuk al die reacties. Zal binnenkort op mn site es een poll gaan zetten. Ben benieuwd welke auto wint.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.