kilometerstand

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-09-2004 13:06 #54286 door
kilometerstand is gemaakt door
Wie weet er (doordat mijn verzekering mij voor het blok heeft gezet) hoe een km-stand teruggedraaid moet worden? Bij een amazone?Groet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-09-2004 15:20 #70469 door
Beantwoord door in topic kilometerstand
Joep,huidige kabel uit te tellerunit draaien.Reserve kabel achter het dashbord in de tellerunit draaien.Uiteiden in de boormachine, die je het beste in een kolomhouder kan plaatsen. Stroom erop, toerental van de boormachine opschroeven en een nachtje laten draaien.Dat is wat ik heb gehoord hoedat het moet.Marcel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-09-2004 15:35 #70468 door
Beantwoord door in topic kilometerstand
één nachtje 180km/uur levert, behalve een slechte nachtrust en een oververhitte en waarschijnlijk afgeschreven boormachine, plm. -/- 2000 km op. Ik denk dat je grotere stappen wil nemen en dan zal de klok écht open moeten. binnenin wijst de rest zich vanzelf naar ik aanneem, of leen er een van een collega met een stand die wat meer in de buurt komt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-09-2004 15:42 #70467 door
Beantwoord door in topic kilometerstand
+/- 2000km per nacht is toch niet slecht.Wat kost een boormachine in verhouding met een temperatuurmeter?.Je nachtrust zal inderdaad niet zo rustig zijn als anders, maar met een brandvrije deken en wat veiligheidsmaatregelen is het best te doen.Marcel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-09-2004 17:46 #70466 door
Beantwoord door in topic kilometerstand
Mij moet toch van het hart dat onze site niet is bedoeld om verzekeringszaken te verdoezelen.Wat bedoel je met de verzekering heeft mij "voor het blok gezet".Als je accoord gaat met voorwaarden van een verzekeraar dan weet je waar je aan toe bent, zo niet moet je een andere nemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-09-2004 18:30 #70465 door
Beantwoord door in topic kilometerstand
Kan het met Ed eens zijn. We zijn niet roomser dan de paus, maar besef dat als dit soort praktijken door de verzekeraar ontdekt worden (en ze zijn soms slimmer dan je denkt), de klassieker in verzekeringland een slecht imago krijgt; gevolg kan dan op termijn zijn dat de speciale klassieker verzekering minder aantrekkelijk wordt en daar hebben we dan allemaal last van. Ik weet niet waar het precies om gaat, maar dit soort zaken in goed overleg met je verzekeraar oplossen verdient de voorkeur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-09-2004 19:32 #70464 door
Beantwoord door in topic kilometerstand
km teller eruit halen.(eerst contactslotkabel verwijderen)##@klus omdat je op je kop moet liggen. chromen randje van de teller loshalen,pennetje uit de kmteller trekken en op de "juiste" stand zetten.Pennetje terugzetten en teller weer terugplaatsen. Een uurtje werk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-09-2004 19:49 #70463 door
Beantwoord door in topic kilometerstand
Uurtje werk is wel errug rooskleurig voorgesteld. Reken maar op een paar half uurtjes meer.Het herstellen van een kilometerteller is overigens vrij regulier. Die dingen slijten nu eenmaal en soms houden ze het voor gezien na 30+ jaar. Moet je dan maar helemaal niet meer tellen, of maar beter je teller reviseren?Je moet wel het hele paneel eruit halen. Eerst benzinemeter en tempmeter los + alle lampjes eruit. Dan de 2 boutjes bovenaan losdraaien. Ik kreeg de set er overigens uit zonder de contactslotkabel te verwijderen.Een nieuwe asje voor de km teller (je krijgt hem er moeilijk heel uit) is te maken van een fietsspaak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-09-2004 20:19 #70462 door
Beantwoord door in topic kilometerstand
Ik ben het (uiteraard) wel eens met Ed: gebruik de verzekering(spolis) waarvoor ie bedoeld is. Veel verzekeraars controleren kilometerstanden igv schade en wordt er 'gerommeld', dan kan dat leiden tot een forse premienavordering of erger, nietigheid van de dekking waardoor uitbetaalde schade, wel eens op de eigenaar/veroorzaker teruggevorderd kan worden. Het kan daarbij gaan om vele tien-zelfs honderdduizenden euro's , waarvoor verz.-mijen desnodig vele jaren de tijd nemen om terug te vorderen. Evenzogoed is het dus zaak de kilometerstand op de juiste te zetten igv reparatie of vervanging van de teller ter voorkoming problemen. In zoverre kan de verzekering je dus voor het blok zetten. Let wel, bij elke onderhoudsbeurt in een (échte) garage en bij de APK-keuring, wordt de kilometerstand op dat moment genoteerd en is opvraagbaar via de NAP (nationale autopas). Misbruik en/of onlogische kilometerstanden komen daardoor vrij eenvoudig aan het licht met alle mogelijke consequenties van dien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-09-2004 22:50 #70461 door
Beantwoord door in topic kilometerstand
In feite wordt hier in het openbaar assistentie gevraagd om te frauderen. Waardeloos!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.