apk en auto in restauratie

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-09-2004 09:31 #54257 door
apk en auto in restauratie is gemaakt door
Een collega van mij heeft een bon gekregen voor een auto die niet APK gekeurd was, deze stond echter nog in de garage en er werd niet in gereden. Ik zit in hetzelfde pakket. Mijn vraag is, kan je een proces verbaal krijgen als je auto in de garage staat, er niet in gereden wordt en je APK verlopen is? Zo ja, wat kun je eraan doen om dit te voorkomen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-09-2004 09:48 #70586 door
Beantwoord door in topic apk en auto in restauratie
je kan de auto 'schorsen' en je krijgt dan geen bekeuring. informatie over het "hoe en wat" en wat het kost, vind je op het postkantoor. Zie desgewenst ook de RDW-site: www.rdw.nl zoekwoord: schorsen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-09-2004 11:43 #70585 door
Beantwoord door in topic apk en auto in restauratie
binnen 2 maanden moet je auto opnieuw gekeurd (en afgemeld) zijn na de verval datum op het keuringsbewijs, in die 2 mnd mag je naar een keuringsstation rijden voor de keuring,buiten de periode van 2 mnd moet je de auto schorsen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-09-2004 13:20 #70584 door
Beantwoord door in topic apk en auto in restauratie
Peter,Ook als je auto geschorst is mag je naar het APK keuringsstation rijden!! Hoeft dus niet op een trailer.Als een voertuig geschorst is ben je ontheven van APK en verzekeringsplicht.Ergo, je kunt de schorsing pas weer ongedaan maken als:1) je (minimaal) een WA verzekeing hebten2) je over een geldige APK bewijs beschikt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-09-2004 13:30 #70583 door
Beantwoord door in topic apk en auto in restauratie
<i>"je kunt de schorsing pas weer ongedaan maken als: 1) je (minimaal) een WA verzekeing hebt en 2) je over een geldige APK bewijs beschikt"</i><br>Volgens mij kun je dan gewoon je schorsing niet verlengen. Je moet dan toch automatisch weer aan je WA- en APK-plicht voldoen en niet andersom? Als je auto namelijk geschorst is kun je dan uberhaubt wel je auto APK laten keuren? Of vervalt de schorsing automatisch op het moment dat het keuringstation je auto 'afmeld' voor de APK?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-09-2004 14:57 #70582 door
Beantwoord door in topic apk en auto in restauratie
Ik heb mijn auto geschorst vanwege een restauratie. De schorsing moet ieder jaar opnieuw gebeuren, de schorsing vervalt dus automatisch na een jaar, tenzij je deze verlengt, of de schorsing automatisch vervalt na herkeuring weet ik niet, maar het lijkt mij verstandig toch even langs het poskantoor te gaan, zeker wanneer de auto nog geen 25 jaar oud is, dan moet je immers weer wegenbelasting gaan betalen!Maar het laatste zal voor de meesten van ons niet van toepassing zijn!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-09-2004 15:44 #70581 door
Beantwoord door in topic apk en auto in restauratie
Bij mijn weten is het inderdaad andersom. Als een auto geschorst is, mag hij niet op de openbare weg komen. Sterker nog, hij mag niet vanaf de openbare weg te zien zijn. (Zie: www.rdw.nl/ned/02_diensten/03_particulieren/ned0203_0017.htm) Na restauratie van mijn Amazon heb ik geinformeerd en kreeg ik het volgende advies:- Hef de schorsing op door met het kenteken naar het postkantoor te gaan. Je krijgt daar een nieuw deel 1B (tenaamstellingsbewijs)(Zorg dan wel vantevoren voor een verzekering)- Je gaat zo kort mogelijk daarna naar de APK (bij voorkeur van de RDW op een trailer of met garagekenteken)Zelf heb ik destijds na opheffen van de schorsing het risico genomen en hem gewoon naar de APK gereden.Groeten Larsps. Zoals eerder gemeld werd klopt het volgens mij niet (navraag gedaan bij de politie) dat je nog 2 maanden zonder APK door mag. Volgens de politie nl. geen enkele dag, zelfs niet als de APK afspraak al staat. (Al gedogen ze dan wellicht.)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-09-2004 19:32 #70580 door
Beantwoord door in topic apk en auto in restauratie
Na de vervaldatum op het keuringsbewijs mag de auto op de openbare weg staan letop alleen staan - max 2 maanden- als je in die tijd een keurings afspraak hebt gemaakt mag je hier naar toe rijden.basis voertuigregelement 4.7 eea staat ook in het apk boek/cd rom hoofdstuk keuringsplichtige voertuigen,auto moet natuurlijk wel in die periode verzekerd zijn. politie is dus niet goed op de hoogte.volgen mij kun je een auto die geschorst is ook apk keuen/afmelden, vervoerd met trailer of garagekenteken.Groet Peter H.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-09-2004 19:38 #70579 door
Beantwoord door in topic apk en auto in restauratie
voor alle duidelijkheid: volgens rdw mag je met geschorste auto naar apk rijden, mits verzekerd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-09-2004 20:10 #70578 door
Beantwoord door in topic apk en auto in restauratie
op een trailer of met garage kentekenplaten als de auto geschorst is. Niet geschorst en de apk is verlopen dan kun je zelf rijden. apk afspraak moet voor die dag zijn vastgelegd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.